تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760559
شناسه : 3760559
تاریخ :
بهره برداری از دو پروژه آبخیزداری در هفته دولت  اقتصاد ایران: زاهدان_ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از بهره برداری از دو پروژه آبخیزداری در هفته دولت امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عبدالله بامری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت، از بهره برداری دو پروژه‌های آبخیزداری در هفته دولت امسال، خبر داد و افزود: طی هفته دولت امسال، دو پروژه مهم و تأثیرگذار در استان، با هدف بهبود مدیریت منابع آب و حفاظت از محیط زیست به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها، شامل طرح‌های آبخیزداری و پیشگیری از سیلاب در شهرستانهای تفتان و مهرستان بوده و به کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب و تقویت آب‌های زیرزمینی کمک کرده و به اشتغال‌زایی برای ساکنان محلی منجر خواهند شد.

بامری در تشریح این پروژه‌ها، تصریح کرد: پروژه اول در شهرستان تفتان، بخش سنیب، تحت عنوان «آبخیزداری و پیشگیری و مهار سیل در استان» طی هفته دولت به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: این طرح، شامل اجرای عملیات آبخیزداری و حفاظت خاک در حوزه سنیب هست که به منظور کنترل سیل و رسوب و کاهش رواناب‌های سطحی طراحی شده است. وی بیان کرد: با اجرای این پروژه، پیش‌بینی می‌شود که ۵۰ نفر به طور مستقیم از مزایای آن بهره‌مند شوند و به طور غیرمستقیم برای ۳۰۰ نفر فرصت‌های شغلی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: این اقدامات، نه تنها به حفاظت از منابع آبی کمک خواهد کرد، بلکه بهبود شرایط زندگی ساکنان منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

بامری ادامه داد: پروژه دوم قابل افتتاح در هفته دولت امسال، در شهرستان مهرستان، بخش زبرک، با عنوان «اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سدهای کشور» افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: این طرح، به ویژه در حوزه زبرک اجرا می‌شود و هدف آن، تقویت آب‌های زیرزمینی و کنترل سیلاب و رسوب است.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، ۵۰ نفر به طور مستقیم از مزایای این طرح، بهره‌مند خواهند شد و برای ۶۰۰ نفر فرصت‌های شغلی فراهم خواهد شد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: این پروژه همچنین به افزایش ظرفیت‌های ذخیره‌سازی آب و بهبود وضعیت منابع آبی در منطقه کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: افتتاح این پروژه‌ها، نشان‌دهنده تعهد دولت به حفاظت از منابع طبیعی و بهبود شرایط معیشتی مردم مناطق محروم است.

بامری تصریح کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری با اجرای چنین پروژه‌هایی، گام‌های مؤثری در راستای توسعه پایدار و رفع مشکلات زیست‌محیطی برداشته و به بهبود کیفیت زندگی مردم مناطق هدف کمک کرده، این پروژه‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف ملی در زمینه مدیریت منابع آب و مقابله با تغییرات اقلیمی ایفا خواهند کرد.