تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3760545
شناسه : 3760545
تاریخ :
صدور ۴ هزار و ۳۳۳ حکم جایگزین حبس اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت:در ۴ ماهه نخست سال جاری ۴ هزار و ۳۳۳ حکم جایگزین حبس در استان آذربایجان شرقی صادر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی خلیل‌الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در رابطه با اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بر اساس دستورات و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و در اجرای سند تحول قضائی در دستور کار دستگاه قضائی استان قرار دارد، اظهار کرد: در همین راستا در ۴ ماهه نخست سال جاری ۴ هزار و ۳۳۳ حکم جایگزین حبس در استان آذربایجان شرقی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در سال ۱۴۰۲، ۴ هزار و ۱۸۳ فقره حکم جایگزین حبس صادر شده بود.

وی افزود: از مجموع آرای جایگزین حبس صادر شده در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد ۱۴۹ مورد مربوط به الزام به خدمت عمومی رایگان و مابقی آن‌ها شامل جزای نقدی، دوره مراقبت، جزای نقدی روزانه، محرومیت از حقوق اجتماعی و نظارت تحت رصد سامانه‌های الکترونیک جایگزین حبس بود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی یادآور شد: به منظور تشویق قضات به استفاده از تمهیدات قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، همواره قضاتی که عملکرد بهتری در رابطه با صدور احکام جایگزین حبس دارند مورد تقدیر و تجلیل دستگاه قضائی استان قرار گرفته‌اند و این برنامه‌های تشویقی همچنان در دستور کار دستگاه قضائی استان قرار دارد.