تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3760481
شناسه : 3760481
تاریخ :
استقلال علیه پرسپولیس و تراکتور به سیم آخر زد اقتصاد ایران: باشگاه استقلال قصد دارد تا نسبت به درج نام اوستون اورونوف و امیرحسین حسین زاده در لیست زیر ۲۵ ساله ها، امروز علیه مسئولین سازمان لیگ شکایت کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ورزش سه: باشگاه استقلال قصد دارد تا نسبت به درج نام اوستون اورونوف و امیرحسین حسین زاده در لیست زیر ۲۵ ساله ها، امروز علیه مسئولین سازمان لیگ شکایت کند.

 تغییر قوانین نقل و انتقالاتی فوتبال ایران در فصل جدید که به لیست بزرگسالان و زیر 25 ساله ها برمیگردد، با اعتراض شدید استقلال همراه شده و آبی ها قصد دارند تا امروز شکایت خود را به کمیته انضباطی تحویل دهند.

داستان از این قرار است که در ابتدای فصل و در آیین نامه نقل و انتقالاتی فوتبال ایران عنوان شده بود که هر تیم می تواند نام 2 بازیکن را در لیست زیر 25 ساله های خود قرار دهد منوط بر اینکه آن دو بازیکن در فصل قبل، در لیست زیر 23 ساله ها قرار داشته باشند.

این متنی است که صراحتاً و در آیین نامه امسال آمده اما در روزهای اخیر، فرشید طاهری به عنوان رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ، تغییراتی را با هدف کمک به تیم ها در این بند از آیین نامه ایجاد کرده که طی آن، اوستون اورونوف و امیرحسین حسین زاده می توانند وارد لیست زیر 25 ساله های پرسپولیس و تراکتور شوند تا یک جای خالی در لیست بزرگسالان دو تیم در دسترس باشد.

موضوعی که با اعتراض باشگاه استقلال همراه شده چرا که طبق این تغییر قوانین، حالا هم تراکتور و هم پرسپولیس به عنوان رقبای اصلی آبی ها در راه قهرمانی، قادر خواهند بود که یک بازیکن بزرگسال جدید را به لیست خود اضافه کنند و این به معنای خرید جدید برای دو باشگاه است.

البته تراکتور با جذب سوکول چیکالشی، مهاجم آلبانیایی، عملا لیست خود را تکمیل کرد که جذب این بازیکن، به معنای قطعی بودن حضور امیرحسین حسین زاده در لیست زیر 25 ساله هاست چرا که اگر غیر از این بود، تبریزی ها 21 بازیکن بزرگسال در اختیار داشتند که این یعنی یک نفر بیشتر از حداکثر 20 بازیکن مجاز.

موضوعی که با اعتراض استقلال همراه شده و آبی ها نسبت به تغییر قوانینی که تنها به کمک پرسپولیس و تراکتور آمده، معترض هستند. آبی ها می گویند که اورونوف طی فصل قبل، در لیست زیر 23 ساله ها نبوده که بخواهد امسال در لیست زیر 25 ساله ها ثبت شود. چرا که حتی اگر لیست زیر 25 ساله های پرسپولیس خالی می بود، به دلیل اینکه او چند روزی زودتر متولد شده، نمی توانسته در این لیست قرار بگیرد.

از باشگاه استقلال خبر می رسد که آنها قصد دارند تا درخصوص اقدامات فرشید طاهری تحقیق و بررسی کنند و پس از رسیدن جواب استعلام، امروز شکایت خود را از سازمان لیگ، به کمیته انضباطی ارسال کنند.

فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال در گفتگوی کوتاهی که با خبرنگار ورزش سه داشت، درباره این قانون جنجالی می گوید: بحث پرسپولیس، تراکتور یا یک تیم مشخص نیست. ‌ما به هیچ تیمی، کاری نداریم و فقط به تیم خودمان و‌ منافع استقلال توجه داریم. هر جایی که سازمان لیگ مطابق قانون رفتار نکند، علیه فرد متخلف شکایت خواهیم کرد. امروز این موضوع را بررسی می کنیم و اگر اصرار بر تخلف از قانون باشد، قطعا علیه فرد متخلف شکایت می کنیم.