تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3760432
شناسه : 3760432
تاریخ :
توافق صلح باید شامل خروج نظامیان صهیونیست از غزه باشد اقتصاد ایران: جنبش حماس زیاده خواهی‌های دشمن صهیونیست در مذاکرات قاهره را رد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با به پایان رسیدن مذاکرات صلح قاهره و ناکام ماندن آن به دلیل زیاده خواهی‌های تل آویو، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) از مواضع خود عقب نشینی نکرده و بر احقاق حقوق فلسطینیان تاکید کرد.

بر این اساس، حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیأت دیپلماتیک ما پس از حضور در قاهره و دیدار با میانجیگران مصری و قطری، از نتایج مذاکرات میان آنها و اسرائیل و مواضع تل آویو آگاهی یافتند و سپس مصر را ترک کردند.

این جنبش تاکید دارد: ما خواستار اجرایی شدن آنچه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دوم ژوئیه به عنوان طرح صلح مطرح کرده و در شورای امنیت سازمان ملل نیز به تصویب رسید، هستیم. ما آمادگی داریم آنچه در گذشته درباره آن مذاکره و پیرامون آن به توافق رسیده‌ایم را براساس منافع ملت فلسطین اجرایی کنیم.

حماس با اشاره به زیاده خواهی‌های دشمن صهیونیست و مطرح کردن موارد جدید به مفاد توافق، افزود: ما در مذاکرات قاهره بر ضرورت توافق برای استقرار آتش بس دائمی در غزه و نیز خروج کامل نظامیان اسرائیلی از این باریکه تاکید کردیم.

این بیانیه می‌افزاید: برخلاف درخواست‌های دشمن صهیونیست، توافق صلح باید شامل آزادی بازگشت ساکنان فلسطینی به مناطق شمالی غزه، امدادرسانی و بازسازی این باریکه، و نیز یک توافق عملی برای تبادل اسرا باشد.