تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760405
شناسه : 3760405
تاریخ :
مشق عشق دلدادگان رهپویان مهدوی در طریق المهدی اقتصاد ایران: قم- دلدادگان رهپویان مهدوی و جاماندگان اربعین حسینی با طی طریق حرم بانوی کرامت تا میعادگاه منتظران به یاد ارباب لب تشنه مشق عشق کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - دانیال قنبری: زمزمه عزاداری اربعین حسینی، امروز هم نوایی با قافله اهل بیت سید و سالار شهیدان و صاحب الزمان (عج) بود.

اربعین همیشه یادآور سمت درست تاریخ به انسان‌های آزاده است و عزاداری امام حسین (ع) سیاسی‌ترین مراسم مذهبی است که حق و باطل را از هم جدا می‌کند.

دلدادگان حسینی در مسیر طریق المهدی با برپایی موکب‌ها عطر دل انگیز کربلا را به مشام عاشقان رساندند.

موکب‌ها بازهم میان دار مسیر راهپیمایی اربعین در شهر قم بودند و به گونه‌ای مهیا شده بودند تا جلوه دیگری از شور حسینی به پا کنند.

امروز جای سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی و شهید جمهور آیت الله رئیسی خالی بود، اما کسانی بودند که با اهتزار عکس‌هایشان یاد آن عزیزان را گرامی بدارند.

جاماندگان اربعین کربلا از هر نسلی امروز در دیار بانوی کرامت با یکدیگر هم قدم شدند تا ثابت کنند که منطق امام حسین (ع) منطق دفاع از حق و ایستادن در مقابل ظلم است و پیامش نجات دنیاست.

مشق عشق دلدادگان رهپویان مهدوی در طریق المهدی

حریم حسینی این روزها منزل گاه عاشقانی شده است که برای ارادت به حضور طلبیده شدند، اما آنهایی که از طریق الحسین جا ماندند دلدادگانی هستند که در روز اربعین در هر شهر و دیاری پای پیاده با زائرانش از راه دور هم قدم خواهند شد.

امروز مردم قم گرچه از کربلا جامانده بودند، اما گام‌هایشان را محکم در مسیر ۷ کیلومتری حرم بانوی کرامت تا میعادگاه منتظران عاشقانه برداشتند.

مسیر حرم حضرت معصومه (ع) تا مسجد مقدس جمکران برای جاماندگان حکم نجف تا کربلا را داشت تا به یاد شهدان کربلا و شهدای وطن طی طریق کنند.

ناوگان حمل و نقل عمومی نیز برای تسهیل در عبور و مرور زائران به صورت رایگان آنها را به سمت مسجد مقدس جمکران جابه جا کردند.

مسیر دلدادگی امروز مسیر لشکر حسین (ع) بود زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ همه آمده بودند تا مکتب حسینی را احیا کنند.

این حضور چند هزار نفری جلوه‌ای از وحدت و قدرت اسلام و مسلمین است و همگی آمده بودند تا با سیدالشهدا (ع) و امام عصرمان تجدید بیعت کنند.

مشق عشق دلدادگان رهپویان مهدوی در طریق المهدی

عصر امروز، دلدادگان حسینی؛ رهپویان مهدوی از ساعت ۱۷ در صحن جامع امام مهدی (عج) گردهم آمدند تا از درگاه خداوند طلب مغفرت کنند و جای خود را در پیاده روی اربعین سال آینده تثبیت کنند.

مراجع تقلید شیعیان هم امروز در بیوت و دفاترشان را به روی اقشار مردم و عشاق الحسین (ع) باز گذاشته بودند و همه در سوگ جد پیامبر گریستند.

پدر و مادرها امروز قدم به قدم و پا به پا کودکانشان را در مسیر ارباب همراه کردند تا مشق علمداری حضرت صاحب‌الامر عج الله کنند و پرچم‌دار لشکر ظهور شوند.

بسیاری از مردم عاشق و منتظر ظهور حضرت بقیه الله (عج) با در دست داشتن پرچم‌های منقش به نام منجی عالم بشریت، با آخرین امام شیعیان تجدید بیعت کردند.

شبکه استانی نور، صدا و سیما و اصحاب رسانه هم در این مسیر دلدادگی پای به پای یکدیگر از صبح مستقر شده بودند تا بخشی از این دلدادگی و عاشقی را به نمایش بگذارند.

گرمای ۴۲ درجه خورشید هم تأثیری بر ادامه مسیر این خیل عظیم نداشت، چراکه حال و هوای دیگری را به این روز بخشیده بود، حال و هوایی که خادمان با پاشیدن آب خنک به روی راهپیمایان بخشیده بودند.

مشق عشق دلدادگان رهپویان مهدوی در طریق المهدی

عاشقان منجی بشریت پس از پیمایش یک روز سخت ۷ کیلومتری در شامگاه مشغول به عبادت و ثنا با معبود خویش شدند و قسمی در میعادگاه منتظران ماندند و قسمی دیگر به حرم بانوی کرامت و قسمی دیگر با خانه‌هایشان عزیمت جستند.

آیت الله صفایی بوشهری شامگاه یکشنبه طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: مکتب حسین مکتب هدایت، علم و بصیرت است و به این خاطر است که مجالس حسینی قابل محو نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: خداوند می‌خواهد که مکتب حسین که اثر آن رفع جهل، ذلالت، علم و دانش بشریت است، مدام در طول تاریخ عرضه شود و جامعه در پرتو خورشید اباعبدالله الحسین روشنایی علم و بصیرت پیدا کند.

وی ادامه داد: مکتب حسین هر روز تجلی پیدا می‌کند و آماری که از کربلا اعلام شده بی نظیر است.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: جهان آینده به نام حضرت سید الشهدا (ع) رقم خواهد خورد و به نام مهدی موعود خواهد بود.