تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760400
شناسه : 3760400
تاریخ :
عتبات عالیات در عراق و ایران مایه وحدت و اتحاد میان دو ملت هستند اقتصاد ایران: مشهد- تولیت آستان قدس رضوی: عتبات عالیات در عراق و ایران مایه وحدت و اتحاد میان این دو ملت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد مروی که به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق سفر کرده بود، طی دیدارهای جداگانه با تولیت های آستان های مقدس علوی، حسینی، عباسی، کاظمین و عسکریین از میزبانی و خدمت رسانی شایسته آنها به زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدارها با اشاره به حضور حماسی و ده‌ها میلیونی محبان اهل بیت (ع) در راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: عتبات عالیات در عراق و ایران مایه وحدت و اتحاد میان این دو ملت هستند، به برکت وجود حرم های مطهر ائمه اطهار (ع) رابطه دوستی و روحیه برادری عمیقی بین مردم این دو کشور برقرار است.

وی با بیان اینکه ایران و عراق دو کشور قدرتمند و دارای تمدن کهن هستند، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی دارای چنین تمدن، اقتدار و قدرتی نیستند؛ لذا دشمن نسبت به اتحاد و همدلی مردم این دو کشور بزرگ منطقه نگرانی و واهمه دارد.

مروی همچنین به نقش عتبات عالیات در هدایت توده‌های مردمی به رویداد عظیم اربعین اشاره و عنوان کرد: اربعین نمونه بارزی از تأثیر عتبات عالیات در ایجاد سرمایه اجتماعی و جریان سازی فرهنگی بوده و می تواند نقش تربیتی قابل توجهی در جهان اسلام داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین از میزبانی خالصانه مردم مهمان نواز عراق و همکاری بسیار خوب دولت این کشور در شکل گیری اقیانوس زائران حسینی در اربعین نیز تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: بی‌تردید برگزاری بزرگترین تجمع محبان اهل بیت (ع) در اربعین با تلاش‌های نیروهای امنیتی و پلیس عراق و حشدالشعبی دلاور و همدلی و همکاری برادرانه دست‌اندرکاران و موکب‌داران عراقی و ایرانی در کنار یکدیگر شکل گرفته است.