تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3760382
شناسه : 3760382
تاریخ :
حقوق صد هزار دلاری برای انجام یک کار عجیب! اقتصاد ایران: لیست وظایف عجیب و غریب‌ترین شغل در شرکت تسلا شامل ۷ ساعت پیاده روی است!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرارو: لیست وظایف عجیب و غریب‌ترین شغل در شرکت تسلا شامل ۷ ساعت پیاده روی است!

ایلان ماسک در جستجوی افرادی است که در ازای حقوقی عالی تنها وانمود کنند یک ربات هستند و تمام روز راه بروند!

به نقل از سان، این میلیاردر برای این کار عجیب و غریب تقریباً ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال حقوق خواهد داد. این شغل برای آموزش ربات‌های انسان نما تسلا به نام اوپتیموس است. این فرصت شغلی در وب سایت ایلان ماسک تحت عنوان اپراتور جمع آوری داده قرار گرفته است. شرح شغل نشان می‌دهد کارمند خوش شانس باید روزانه یک مسیر آزمایشی از پیش تعیین شده را برای جمع آوری داده طی کند. انتظار می‌رود او در هر شیفت بیش از هفت ساعت در حال حرکت باشد در حالی که تا ۱۳ کیلوگرم وزنه حمل می‌کند.

در توضیح این فرصت شغلی ذکر شده است: «افراد مورد نظر باید توانایی ایستادن، نشستن، راه رفتن و خم شدن در طول روز را داشته باشند.» کارمندان همچنین باید برای ساعت‌های طولانی کار خود از لباس ضبط حرکت و هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کنند. هشداری درباره این تکنولوژی‌های جدید نیز ذکر شده است. کارمندان ممکن است در نتیجه استفاده از آن‌ها دچار سرگیجه و حالت تهوع و حالتی مانند دریازدگی شوند. افرادی که برای این کار تقاضا می‌دهد باید قدی بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ سانتی متر داشته باشند.

هدف اصلی این شغل جمع آوری داده و همچنین کمک به درخواست‌های مهندسی و گزارش هر گونه مشکل در تجهیزات است. شرکت تسلا برای این فرصت شغلی از ۲۵.۲۵ دلار تا ۴۸.۰۰ دلار در ساعت حقوق در نظر گرفته است. بر اساس یک هفته کاری تمام وقت ۴۰ ساعته با بالاترین نرخ ممکن، متقاضی موفق می‌تواند سالانه ۹۹۸۴۰ دلار حقوق دریافت کند. گزارش شده است تسلا در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر را برای انجام وظیفه آموزش ربات‌های اوپتیموس استخدام کرده است.

حقوق صد هزار دلاری برای انجام یک کار عجیب!

ماسک اخیراً فاش کرد این ربات‌ها قبل از اینکه در سال ۲۰۲۶ در دسترس سایر شرکت‌ها قرار گیرند، در به تعداد محدود مورد استفاده قرار خواهند گرفت. او در ژوئیه در توییتی نوشت: «تسلا ربات‌های انسان‌نمای واقعاً مفیدی خواهد داشت که در تعدادی محدود برای استفاده داخلی تسلا در سال آینده تولید خواهند شد. امیدواریم تولید عمده این ربات‌ها برای سایر شرکت‌ها در سال ۲۰۲۶ اتفاق بیافتد».

از زمان معرفی اوپتیموس در سال ۲۰۲۱، چندین نسخه از این ربات‌ها وجود داشته است. در پایان سال میلادی گذشته ویدئویی منتشر شد که نشان می‌دهد این ربات می‌تواند یک تخم مرغ را بدون آسیب بردارد، حمل کند و زمین بگذارد. اوپتیموس حتی می‌تواند یوگا تمرین کند!

اپتیموس چه کار‌هایی می‌تواند انجام دهد؟

نسخه‌های مختلفی از اوپتیموس وجود دارد و هر کدام می‌توانند وظایف مختلفی را با موفقیت انجام دهند، اما این ربات‌ها هنوز در حال تکمیل هستند. تا کنون آن‌ها می‌توانند کاری‌های زیر را انجام دهند:

راه رفتن به جلو، چمباتمه زدن و راه رفتن در این حال، حرکت به سمت چپ و راست، چرخش هنگام راه رفتن، بلند کردن اجسام از زمین تا سطح چشم، بالا رفتن از پله‌ها، چمباتمه زدن و برداشتن یک جسم، راه رفتن روی سطح شیب‌دار یا تپه، باز کردن کشو، استفاده از مته، هل دادن و کشیدن اجسام، چرخش با یک جسم و استفاده از پیچ گوشتی.

ماسک امیدوار است ربات‌های اوپتیموس انسان‌ها را به سوی آینده‌ای بهتر، آینده‌ای که در آن فقر وجود ندارد، آینده‌ای که در آن افراد می‌توانید هر محصول و خدماتی که می‌خواهند را داشته باشند، هدایت کند. با این حال او همچنین در مورد توسعه ربات‌های انسان‌نما‌ها هشدار می‌دهد و گفته است آن‌ها می‌توانند جای انسان‌ها را بگیرند.