تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3760349
شناسه : 3760349
تاریخ :
همکاری محسن یگانه با کلاهبردار تحت تعقیب اینترپل اقتصاد ایران: محسن یگانه و بهروز صفاریان با کلاهبردار بزرگ و تحت تعقیب اینترپل همکاری داشتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سینما اعتماد: محسن یگانه و بهروز صفاریان با کلاهبردار بزرگ و تحت تعقیب اینترپل همکاری داشتند.

به نقل از بهمن بابازاده، جدیدترین قطعه «محسن یگانه» و بهروز صفاریان بنام «بترس» با همکاری یک چهره خطرناک و تحت تعقیب در ایران منتشر شده است که این همکاری باعث شده کمپین های بزرگی علیه محسن یگانه در توییتر به راه بیفتد. 

«فرزین فردین فرد» چهره ایست که در قطعه جدید محسن یگانه با این خواننده و بهروز صفاریان همکاری کرده است و هر دو چهره در اینستاگرام شخصی شان، این فرد خلافکار و تحت تعقیب پلیس را تگ و منشن کرده اند. جالب اینجاست که در ویدئوی منتشر شده در صفحه بهروز صفاریان که محسن یگانه نیز آنرا اد استوری کرد، صراحتا از این همکاری به عنوان یک همکاری ویژه یاد شده است. 

بنا به اطلاعیه ای که در تاریخ 16 آبان 1400 به نقل از وزارت اطلاعات در خبرگزاری مهر منتشر شده است، «فرزین فردین فرد» سرشبکه شرکت هرمی یونیک فاینانس unique finance است که در سال 1400 پرونده بزرگی از پولشویی و فساد اقتصادی را باعث شد و مرتکبان این پرونده از طریق عضو گیری در شرکت‌های هرمی وجوه زیادی را از مردم گرفته بودند. این پرونده هم به حکم نهایی منجر شد و چند نفر محکومیت‌ها و حبس‌های طویل المدت پیدا کردند.

در این بین ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری ۱۶ آذرماه 1400 با اشاره مستقیم به نام «فرزین فردین فرد» اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در ۱۹ استان شناسایی و بازداشت شدند. مؤسسین و مدیران این شرکت از جمله «فرزین فردین فرد» که از ایرانیان مقیم در کشورهای همسایه هستند، با معرفی واهی این مجموعه به عنوان یک شرکت بین‌المللی و فعال در خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر در بورس‌های خارجی، با استفاده از روش‌های اغواگرایانه و ادعای پرداخت سودهای نامتعارف و دلاری، اقدام به شبکه‌سازی هرمی، ارائه توکن دیجیتال به نام UNQT و کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور کرده‌اند و اعلان قرمز آنها برای پلیس اینترپل نیز صادر شده است. 

بخش خبری ساعت 22 شبکه 3 نیز با انتشار گزارشی که در آن صراحتا نام ««فرزین فردین فرد» ذکر شده، از او به عنوان سرشبکه این باند بزرگ کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی نام برده است. 

حالا مشخص نیست محسن یگانه و بهروز صفاریان با چه انگیزه ای تن به همکاری با چنین فردی داده اند و نام و آدرس صفحه او را رسما و علنا اعلام کرده اند. فردی که گفته شده بیش از 15 هزار میلیارد تومان را در سال 1400 کلاهبرداری و متواری است و تحت تعقیب.