تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3760336
شناسه : 3760336
تاریخ :
برند باسابقه Imagination Technologies با ۱۰۰ میلیون دلار بودجه برای بازگشت آماده می‌شود اقتصاد ایران: شرکت Imagination Technologies، طراح مشهور تراشه، با دریافت بودجه‌ی هنگفت ۱۰۰ میلیون دلاری، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش EE Times، شرکت Imagination Technologies، طراح مشهور تراشه، با دریافت بودجه‌ی سرسام‌آور ۱۰۰ میلیون دلاری از Fortress Investment Group، فعالیت‌های خود را دوباره آغاز کرده و در حال توسعه‌ی فناوری‌های بومی برای پاسخ‌گویی به تقاضای هوش مصنوعی است.

اشتباه نخواهد بود اگر Imagination Technologies را انویدیا اواخر قرن بیستم بدانیم؛ زیرا این شرکت به‌دلیل GPUهای PowerVR خود شناخته می‌شود که در بازارهای دسکتاپ و موبایل به‌طور گسترده استفاده می‌شوند و شرکت‌هایی مانند اپل یکی از شرکای اصلی این شرکت بریتانیایی محسوب می‌شد. ناگفته نماند هم‌اکنون فناوری توسعه‌یافته‌ی این شرکت در بیش‌ از ۱۲ میلیارد دستگاه وجود دارد.

با‌این‌حال، اوضاع از سال ۲۰۱۷ برای این شرکت رو‌ به‌ وخامت گذاشت؛ زمانی‌که اپل تصمیم گرفت به‌جای استفاده از PowerVR از راهکار GPU سفارشی خود استفاده کند. سپس Imagination Technologies به شرکت سرمایه‌گذاری چینی Canyon Bridge فروخته شد و پس‌از‌آن، این شرکت محبوبیت زیادی در بین شرکت‌های تکنولوژی چینی به‌دست آورد.

مقالات مرتبط
  • چینی‌ها همچنان برای تولید پردازنده گرافیکی پرقدرت دست‌و‌پا می‌زنند
  • این تراشه جدید، بازی‌های موبایلی را در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی واقع‌گرایانه‌تر می‌کند

شرکت Imagination Technologies به داشتن مجموعه‌ای مناسب از محصولات هوش مصنوعی معروف است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به PowerVR Series 9XE و شتاب‌دهنده‌ی شبکه‌ی عصبی این شرکت اشاره کرد که به‌طور خاص برای محاسبات شبکه عصبی طراحی شده است. شرکت یادشده قصد دارد نسل بعدی محصولاتش را نیز منتشر کند؛ اما در‌حال‌حاضر، آن‌ها عمدتاً بر بهبود قابلیت‌های نرم‌افزاری خود تمرکز دارند و منتظرند تا ببینند تقاضا در بازار چگونه تکامل می‌یابد.

درنهایت، این سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای Imagination Technologies باشد و به این شرکت کمک کند تا به یکی از پیشروان بازار هوش مصنوعی تبدیل شود. با‌توجه‌به روند رو‌ به‌ رشد بازار خدمات و کالاهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که این شرکت بتواند از فرصت‌های جدید بهره‌برداری کند و جایگاهش را دوباره به‌دست بیاورد.