تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3760311
شناسه : 3760311
تاریخ :
عمق راهبردی رژیم صهیونیستی و نزدیک تل‌آویو را هدف قرار دادیم اقتصاد ایران: دبیرکل حزب‌الله گفت: در عملیات گسترده امروز حزب الله علیه دشمن صهیونیستی با عنوان «عملیات اربعین»، با ۳۰۰ موشک‌ «کاتیوشا» پایگاه‌ها و پادگان‌ها در الجلیل و جولان اشغالی را هدف قرار دادیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله برای ارائه توضیح درباره جزئیات مرحله نخست پاسخ به ترور فرمانده شهید فواد شکر به دست رژیم صهیونیستی در بیروت سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنانش گفت: از دولت عراق و مردم سخاوتمند این کشور به خاطر امنیت و رفاهی که برای میلیون ها زائر اربعین امام حسین (ع) فراهم می کنند و مهمان‌نوازی بدون حد و مرز آنها تشکر می‌کنم.

سید نصرالله افزود: به مبارزان و مجاهدان قهرمان و شجاع مقاومت که چون کوهها در سرزمین استوار ریشه دارند و به رزمندگان قهرمان مقاومت در غزه، عراق و یمن درود می فرستم.

وی ادامه داد: عملیات گسترده حزب الله را که امروز علیه دشمن صهیونیستی انجام شد،«عملیات اربعین» می نامیم و تاکید می کنیم طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه به این درجه از تنش رسانده دشمن اسرائیلی است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عجله برای پاسخگویی در اوج هشدار اسرائیل و آمریکا می توانست به معنای شکست باشد. یکی از دلایل تاخیر در پاسخ، نیاز به زمان و مشورت در مورد این بود که آیا پاسخ از طریق محور مقاومت خواهد بود یا به تنهایی باشد. ما منتظر ماندیم تا فرصت مذاکره را فراهم کنیم، زیرا هدف ما در این جبهه و تمام فداکاری ها، توقف جنگ غزه است. تصمیم گرفته شد که به دلایل و حکمتی که به مرور زمان مشخص می شود، عملیات خود را به صورت انفرادی انجام دهیم و هر یک از طرفین در محور تصمیم بگیرند که چه زمانی و چگونه پاسخ دهند.

وی  خاطرنشان کرد: ما سرفصل‌ها و محدودیت‌هایی را برای پاسخ، از جمله هدف قرار ندادن «غیرنظامیان» تعیین کرده‌ایم. ما تصمیم گرفتیم که هدف نظامی باشد و به ترور فرمانده شهید فؤاد شکر مرتبط باشد. ما همچنین تصمیم گرفتیم که هدف باید در عمق رژیم صهیونیستی و نزدیک به «تل آویو» باشد. ما پایگاه «گلیلوت» را هدف قرار دادیم که پایگاه اصلی وابسته به لشگر اطلاعاتی نظامی «امان» و واحد «8200» وابسته به آن است.

نصرالله ادامه داد: پایگاه «گلیلوت» که هدف قرار گرفت، 110 کیلومتر با مرز لبنان و 1500 متر با مرز «تل آویو» فاصله دارد. حزب‌الله تصمیم گرفت با موشک‌های «کاتیوشا» که تعداد آن‌ها به 300 رسید، پایگاه‌ها و پادگان‌ها در الجلیل و جولان اشغالی را هدف قرار دهد.