تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3760287
شناسه : 3760287
تاریخ :
ثبت بیش از ۶۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی اقتصاد ایران: رئیس پلیس راهور فراجا از ثبت بیش از ۶۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین آمار از بازگشت زوار اربعین حسینی گفت: با وجود حجم بالای تردد، شاهد کاهش قابل توجه جان‌باختگان تصادفات در مسیرهای مواصلاتی بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور فراجا، با اشاره به آمارهای به‌دست‌آمده از تردد زائرین اربعین، اظهار داشت: تا ساعت ۸ صبح ۴ شهریورماه، بیش از ۸۰ درصد از زائرین به کشور بازگشته‌اند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا بعدازظهر فردا، حدود ۸۰۰ هزار زائر دیگر نیز به کشور بازگردند، افزود: سامانه تردد شمار نشان می‌دهد که تا ساعت ۸ صبح ۴ شهریور ماه، بیش از ۶۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای زمینی ثبت شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. شایان ذکر است که کلیه این آمار و ارقام با تلاش شبانه‌روزی مرکز مدیریت و تحلیل داده فراجا و بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های اطلاعاتی به دست آمده و در طول مدت مأموریت اربعین، این مرکز نقش بسیار مهمی در پشتیبانی از عملیات ترافیکی ایفا کرده است.

مرز مهران پرترددترین مرز

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: از نظر توزیع تردد زائرین در مرزهای مختلف، مرز مهران با ۴۵ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، پس از آن، شلمچه با ۲۳ درصد، خسروی ۱۳ درصد، چذابه ۱۱ درصد و باشماق و تمرچین هر کدام با ۳ درصد و مرزهای هوایی نیز ۵ درصد از تردد کل را به خود اختصاص داده‌اند.

کاهش قابل توجه تصادفات

سردار حسینی در ادامه به موضوع ایمنی در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود حجم بالای تردد زائرین و افزایش ۱۸ درصدی سفرها نسبت به سال قبل، تا ساعت ۲۴ شب ۳ شهریور ماه در ۱۷ تصادف فوتی، ۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در ۷۹ تصادف جرحی، ۱۶۲ نفر نیز مصدوم شده‌اند. با مقایسه این آمار با مدت مشابه سال گذشته (۱۴۰۲)، شاهد ۴ درصد کاهش در تعداد جان‌باختگان تصادفات بوده‌ایم و همچنین تصادفات جرحی ۳۷ درصد کاهش داشته است. لازم به ذکر است که آمار تصادفات اتباع خارجی در این آمار لحاظ نشده و ارقام اعلام شده در خصوص فوتی‌ها پس از تأیید نهایی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

مقابله با پارک غیرمجاز خودروها

این مقام ارشد انتظامی همچنین به موضوع پارک غیرمجاز خودروها در حاشیه راه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای تردد زائرین، برخی از رانندگان متأسفانه خودروهای خود را در مکان‌های غیرمجاز پارک کرده‌اند که این امر علاوه بر ایجاد اختلال در ترافیک، می‌تواند منجر به بروز حوادث شود. به همین دلیل، پلیس راهور با جدیت با این تخلف برخورد کرده و تاکنون ۳۰۲۸ خودرو که در محل نامناسب پارک شده بودند، اعمال قانون شده و به پارکینگ منتقل گردیده‌اند و برای مالکان این خودروها نیز پیامک اطلاع‌رسانی ارسال شده است.

توصیه‌های پلیس راهور

رئیس پلیس راهور فراجا ضمن تشکر از همکاری رانندگان، مجدداً بر لزوم رعایت نکات ایمنی تأکید کرد و گفت: با توجه به ادامه بازگشت زائرین، از تمامی رانندگان گرامی خواهشمندیم به نکات ایمنی از جمله پرهیز از رانندگی در ساعات پایانی شب و اوایل صبح، رعایت فاصله طولی مناسب، استفاده از کمربند ایمنی، پرهیز از سرعت غیرمجاز، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، استراحت کافی در طول مسیر و همچنین پارک خودرو در مکان‌های مجاز توجه ویژه داشته باشند.

اقدامات پلیس راهور

سردار حسینی در پایان به اقدامات پلیس راهور برای تأمین ایمنی زائرین اشاره کرد و گفت: پلیس راهور با استقرار تیم‌های گشت خودرویی و موتورسیکلت، نظارت بر محورهای مواصلاتی، افزایش حضور در مناطق پرتردد و استفاده از دوربین‌های نظارتی، تلاش می‌کند تا ایمنی سفر زوار را به حداکثر برساند.