تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3760273
شناسه : 3760273
تاریخ :
راهکاری برای جبران جاماندگان از زیارت امام حسین (ع) اقتصاد ایران: یکی از دغدغه‌های جاماندگان از زیارت امام حسین (ع) این است که چگونه این هجران را جبران کنند. راهکاری که آیت‌الله سیبویه در این باره شرح داده، بسیار قابل توجه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) آرزویی است که هر انسان مسلمان و آزاده‌ای در دل خود دارد. بسیاری در اربعین امسال به زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) مشرف شدند و بسیاری هم به دلایل مختلف از این فیض الهی محروم ماندند.

اما برای جاماندگان از زیارت امام حسین (ع) راه‌های گوناگونی برای عرض ادب بر آن آستان مقدس توصیه شده است. یکی از این راه‌ها را حجت الاسلام علوی تهرانی، سخنران و کارشناس دینی، به نقل از مرحوم آیت الله  سیبویه نقل می‌کند.

ماجرا به این شرح است:

آیت الله سیبویه، از علمای دینی، در احترام به سادات بی‌نظیر بود و به مدت 40 سال امام جماعت حرم حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) بود. وقتی او را از عراق تبعید کردند و به ایران فرستادند، با دلی شکسته از جدایی امام حسین (ع) گلایه کرد.

در عالم رؤیا، حضرت سیدالشهدا (ع) به او فرمود که «نگران نباش، از زیارت ما محروم نخواهی بود و جبران می‌شود.» او پرسید: کجا جبران می‌شود؟ حضرت فرمودند: «هر جا که بیرق عزای من بود شرکت کن و برای من گریه کن، گریه جبران زیارت خواهد کرد.»

انتهای پیام/