تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3760243
شناسه : 3760243
تاریخ :
سه روز جهنمی در انتظار این استان کشور اقتصاد ایران: اداره‌ کل هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی استقرار توده هوای گرم روی استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسنا: اداره‌ کل هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی استقرار توده هوای گرم روی استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. در هشدار سطح نارنجی شماره ۲۰ امروز (۴ شهریورماه) اداره‌ کل هواشناسی خوزستان در توصیف شرایط جوی مورد انتظار، استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در استان خوزستان عنوان شده است.

زمان شروع، دوشنبه ۵ شهریور ماه و زمان پایان چهارشنبه ۷ شهریور ماه خواهد بود.

نوع مخاطره، وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان خوزستان به جز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی و شرقی پیش‌بینی شده است و منطقه اثر، بیشتر مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی و شرقی خواهد بود.

اثر مخاطره، گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری عنوان شده است.

در این خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب توصیه شده است.

همچنین توصیه شده است در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و ... استفاده شود.

بر خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت و اطمینان از خاموش شدن کامل در صورت روشن کردن آتش در مراتع پیش از ترک محل نیز تاکید شده است.

پ