تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3760193
شناسه : 3760193
تاریخ :
این BYD Denza Z9 است؛ خودرو هیجان‌انگیز چینی برای رقابت با پورشه اقتصاد ایران: بی‌وای‌دی عرضه‌ی خودرو هیجان‌انگیز و چشم‌نواز Denza Z9 GT را با انبوهی از آپشن‌های رفاهی آغاز کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیش‌فروش خودرو جدید Denza Z9 GT در چین با قیمت ۳۳۹٬۸۰۰ یوان (حدود ۴۷٬۶۰۰ دلار) آغاز شد. خودرو جدید بی‌وای‌دی در نسخه‌های پلاگین هیبریدی یا تماماً برقی با حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در دسترس قرار دارد. Z9 GT در آینده وارد اروپا خواهد شد تا با خودروهای قدرتمند و باسابقه‌ای از جمله پورشه پانامرا رقابت کند.

دنزا Z9 GT در زمان معرفی به‌دلیل قدرت سرسام‌آور و داشتن دو یخچال در داخل کابین، مورد توجه قرار گرفت. ولفگانگ ایگر، طراح باسابقه‌ی آئودی، هاچبک اسپرت و بزرگ بی‌وای‌دی را طراحی کرده است؛ خودرویی با کاپوت و خط سقف شیب‌دار، چراغ‌های جلو کشیده، چراغ‌های عقب با الگوی منحصر‌به‌فرد، دستگیره‌های در یکپارچه و دوربین‌ به‌جای آینه‌های سنتی.

نمای جانبی خودرو بی‌وای‌دی Denza Z9 GT
نمای سه‌چهارم عقب خودرو بی‌وای‌دی Denza Z9 GT

نمای بیرونی دنزا زد۹ جی‌تی از نظر طراحی و ابعاد، شباهت‌هایی با پورشه پانامرا اسپرت‌توریسمو دارد. ابعاد خودرو جدید بی‌وای‌دی به ۵٫۱ در ۱٫۹ در ۱٫۴ متر و فاصله‌ی محوری‌اش به ۳٫۱ متر می‌رسد. مدل پلاگین هیبریدی به دلیل سپرهای تهاجمی‌تر اندکی کشیده‌تر است.

Z9 GT در چهار رنگ نقره‌ای، سفید، خاکستری و مشکی عرضه می‌شود. این خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز است. چرخ‌های عقب Z9 GT می‌توانند تا ۲۰ درجه در جهت چپ یا راست بچرخند تا شعاع چرخش خودرو به ۴٫۶۲ متر برسد. شیشه‌های بدون فریم جلوه‌ی زیباتری به خودرو بخشیده‌اند.

کابین خودرو بی‌وای‌دی Denza Z9 GT
BYD

در کابین Z9 GT دو یخچال یکی برای سرنشینان جلو و دیگری برای سرنشینان عقب اختصاص دارد. از آنجا که Z9 GT به‌جای آینه‌های جانبی از دوربین‌ بهره می‌برد، دو صفحه‌نمایش اضافی روی درهای خودرو وجود دارد. کنسول وسط میزبان سه صفحه‌نمایش دیگر است و آینه‌ی وسط نیز تصویر دوربین‌ عقب را پخش می‌کند.

در کنسول مرکزی Z9 GT، دو پد شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی برای موبایل، سردنده‌ی جمع‌شدنی، مجموعه‌ای از دکمه‌های فیزیکی و یک جفت جا لیوانی دیده می‌شود. فرمان Z9 GT چهار پره و Dشکل است. محفظه‌ی نگهداری نوشیدنی‌ها در جلو ظرفیت چهار لیتر دارد و می‌تواند تا ۶- درجه‌ی سانتیگراد خنک یا تا ۵۰ درجه‌ی سانتیگراد گرم شود. طبق گفته‌ی بی‌وای‌دی، این یخچال می‌تواند ۶ بطری نوشابه را در خود جای دهد.

صندلی‌های عقب خودرو بی‌وای‌دی Denza Z9 GT
BYD

ردیف دوم Z9 GT فضای زیادی برای پا و نمایشگری مستقل برای کنترل سیستم تهویه دارد. صندلی‌های ردیف دوم گرم‌کن، سردکن و ماساژور دارند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت برقی تنظیم کرد. یخچال ردیف عقب ظرفیت ۱۰ لیتری دارد. به‌دلیل قرار گرفتن سیستم‌خنک‌کننده‌ی یخچال‌ها در عقب خودرو، بخشی از فضای صندوق عقب اشغال شده است؛ بدین ترتیب نمی‌توان صندلی‌های ردیف دوم را تا کرد.

برای Z9 GT سیستم صوتی Devialet در نظر گرفته شده است. خودرو جدید بی‌وای‌دی از یک موتور بنزینی توربوشارژ دو لیتری با توان ۲۰۳ اسب بخار و سه موتور برقی (یکی در جلو و دو تا در عقب) با قدرت ۸۵۸ اسب بخار بهره می‌برد تا مجموع قدرت خودرو به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار برسد. مدل پلاگین هیبریدی خودرو می‌تواند تا ۱۱۰۰ کیلومتر مسافت طی کند.

مقالات مرتبط
  • هاچ‌بک تهاجمی BYD با موتور پرقدرت در نمایشگاه بزرگ پکن رخ‌نمایی کرد
  • خودرو جدید BYD در داخل کابین یک یخچال مخصوص نوشیدنی دارد

مدل برقی Z9 GT روی پلتفرم e-Platform 3.0 Evo ساخته شده است و از سه موتور برقی با مجموع توان خروجی ۹۵۲ اسب بخار بهره می‌برد. دامنه‌ی حرکتی خودرو براساس معیارهای CLTC به ۶۳۰ کیلومتر می‌رسد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ Z9 GT برقی ۳٫۴ ثانیه اعلام شده که ۰٫۲ ثانیه سریع‌تر از مدل پلاگین هیبریدی به‌حساب می‌آید. بی‌وای‌دی می‌گوید Z9 GT تست گوزن را با سرعت ۹۳٫۶ کیلومتربرساعت پشت‌سر گذاشته است.