تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3760138
شناسه : 3760138
تاریخ :
تصویر هوش مصنوعی از چهره عیسی مسیح(ع)+تصاویر اقتصاد ایران: هوش مصنوعی با تحلیل کفن مرموز تورین، تصویری از آنچه ممکن است چهره واقعی عیسی مسیح باشد را بازسازی کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  این کفن، پارچه‌ای است که ادعا می‌شود تصویر بدن مسیح پس از مصلوب شدن را نشان می‌دهد.

ابزار هوش مصنوعی Gencraft با دستور «چهره عیسی مسیح بر اساس کفن تورین» نتایج جالبی را ارائه داد.

این تصویر، عیسی را با چشمان قهوه ای و چهره‌ای آرام نشان می‌دهد. مردی با ریش مرتب، ابروهای تمیز و موهای قهوه‌ای بلند که از شانه‌هایش می‌گذرد. در چشمان خسته‌ این تصویر، نشانه‌های واضحی از فرسودگی دیده می‌شود.

تصویر هوش مصنوعی از چهره عیسی مسیح

کفن تورین چیست؟

کفن تورین یک تکه پارچه کتان مرموز است که برای قرن‌ها محققان را به بحث واداشته است. این کفن اولین بار در سال ۱۳۵۰ به نمایش عمومی درآمد و از سال ۱۵۷۸ در کلیسای جامع سن جیووانی باتیستا در تورین ایتالیا نگهداری می‌شود.

تصویر هوش مصنوعی از چهره عیسی مسیح

تصویر هوش مصنوعی از چهره عیسی مسیح

بسیاری از محققان که این پارچه را مطالعه کرده‌اند، توافق دارند که شخص پیچیده شده در آن مردی با چشمان گود افتاده، قدی بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و ریش های پر پشت است.

تصویر هوش مصنوعی از چهره عیسی مسیح

برخی ادعا می‌کنند علائمی روی نقش بدن وجود دارد که شبیه زخم‌های وحشتناک مصلوب شدن است.

یافته‌های جدید دانشمندان درباره کفن تورین

تصویر هوش مصنوعی از چهره عیسی مسیح

دانشمندان ایتالیایی با استفاده از فناوری اشعه ایکس، این پارچه کتان را بررسی کرده و قدمت آن را تعیین کردند. آنها از هشت نمونه کوچک پارچه استفاده کردند تا جزئیات ریز ساختار کتان و الگوهای سلولز را کشف کنند. با استفاده از معیارهای خاص کهنگی مانند دما و رطوبت، نتایج را تعیین کردند.

دکتر لیبراتو دی کارو، نویسنده اصلی این مطالعه جدید، گفت که تحقیقات قدیمی که از تاریخ‌گذاری کربن استفاده کرده و تخمین زده بود کفن بین سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۹۰ ساخته شده، غیرقابل اعتماد است.

تصویر هوش مصنوعی از چهره عیسی مسیح

این یافته‌های جدید نشان می‌دهد که کفن حدود ۲۰۰۰ سال پیش ساخته شده است – همان دوره‌ای که گفته می‌شود عیسی زندگی و فوت کرده است. اکثر تخمین‌ها می‌گویند عیسی در سال ۳۳ میلادی، بر اساس تقویم ژولیان، متون انجیل و روایات آن زمان مصلوب شد – یعنی ۱۹۹۱ سال پیش.

تغییر عقیده یک فیلمساز آتئیست

تصویر هوش مصنوعی از چهره عیسی مسیح

دیوید رولف، فیلمساز آتئیستی که زمانی قصد داشت ثابت کند کفن تورین یک فریب است، متقاعد شد که این کفن واقعی است. او در ابتدای ساخت مستندی درباره این پارچه مرموز، به واقعی بودن آن شک داشت، اما در طول ساخت مستند به مسیحیت گروید.