تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760130
شناسه : 3760130
تاریخ :
اثبات حقانیت امامت و ولایت پیام مهم اربعین حسینی است اقتصاد ایران: مشگین‌شهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اثبات حقانیت امامت و ولایت، رسالت مهم پیام آوران کربلا در اربعین حسینی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر یکشنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی در جمع مردم روستای اولمای مشگین‌شهر با اشاره به اهمیت و قداست اربعین اظهار کرد: عدد ۴۰ در عالم هستی از اهمیت بالایی برخوردار است چنانکه پیامبر اکرم (ص) در چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد.

وی اربعین را منحصر به شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و افزود: در بین پیامبران و ائمه معصومین (ع)، تنها برای چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع) اربعین برگزار می‌شود و این نشان از اهمیت قیام حسینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: طبق روایات زیارت اربعین یکی از پنج نشانه مؤمن است که حتی برای زیارت عاشورا چنین روایتی بیان نشده است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده قیام مبتنی بر هدف و عقلانیت را از ویژگی‌های قیام اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد و ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) برای حضور تمامی اعضای خانواده و اصحابش در کربلا، علت و هدف داشته و تمام حرکات قیام آن حضرت مبتنی بر عقلانیت و ارزش‌های الهی و انسانی بود.

وی به رسالت حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در تبیین قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: در فاصله بین کربلا و مدینه تعداد بیش از ۸۰ خطبه توسط حضرت زینب و حضرت امام سجاد خوانده شد که این روشنگری باعث شد یزید جنایتش را حاشا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه نباید فقط مظلومیت سیدالشهدا گفته شود بلکه باید جایگاه و اهمیت قیام امام حسین (ع) را همانند حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب تبیین کنیم، گفت: زنان جامعه باید زینب‌وار وارد جامعه شود و در مقابل توطئه‌های دشمن که در صدد بی غیرت کردن مردان رواج بی عفت در بین زنان است، بایستند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اربعین را تجلی گاه بزرگترین ارزش‌های الهی و انسانی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مراسم و تجمعات عظیم حسینی از برکات خون شهدا و سرداران بزرگ از جمله سردار سلیمانی و شهدای دفاع مقدس ایران اسلامی است و باید از این برکات الهی حراست کنیم.