تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3760126
شناسه : 3760126
تاریخ :
فرانسه درخواست روسیه جهت توضیح درباره بازداشت«پاول دوروف»را ردکرد اقتصاد ایران: فرانسه درخواست مقامات روس مبنی بر ارائه توضیح درباره بازداشت بنیان‌گذار برنامه تلگرام را رد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواستی را جهت بیان دلایل بازداشت «پاول دوروف» بنیان‌گذار برنامه تلگرام به مقامات فرانسوی ارائه کرده و خواهان تضمین حقوق وی و دسترسی او به کنسولگری روسیه شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: درخواست روسیه از مقامات فرانسوی با پاسخ منفی روبرو شد و طرف فرانسوی همچنان از تعامل با مسکو در مورد این مسئله خودداری می‌کند.

پایگاه خبری روسیا الیوم بامداد یکشنبه در خبری فوری به نقل از کانال تلویزیونی TF۱ فرانسه گزارش داد که پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش این شبکه پربیننده فرانسوی، دوروف از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که در فرودگاه لوبورژه هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد.

رسانه‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند که بنیان‌گذار تلگرام از سوی نهادهای فرانسوی به جنایت علیه کودکان متهم شده و به درخواست اداره ذی‌ربط در کشور فرانسه بازداشت شده است.

این رسانه‌ها بیان کردند که دوروف به دلیل عدم همکاری با مقامات فرانسوی در خصوص برخی جرم و جنایت‌ها، در این موضوعات شریک جرم به حساب می‌آید.

رسانه‌های فرانسوی تصریح کردند که ممکن است بنیان‌گذار تلگرام با اتهاماتی شامل تروریسم، خرید و فروش مواد مخدر و پولشویی مواجه شود؛ جنایت‌هایی که ممکن است مجازات آن‌ها در فرانسه به تحمل ۲۰ سال نیز زندان برسد.