تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760112
شناسه : 3760112
تاریخ :
نمایش «بچه‌های کربلا» در موکب ابوالفضل‌العباس (ع) الیگودرز اقتصاد ایران: خرم‌آباد - نمایش «بچه‌های کربلا» در موکب مردمی حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) الیگودرز به روی صحنه رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بچه‌های کربلا» کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان الیگودرز مرکز شماره دو با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز در شب اربعین حسینی (ع) در موکب مردمی حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) به روی صحنه رفت.

این نمایش به دو رویداد در واقعه کربلا گریزی دارد و شامل زمانی که حضرت عباس (ع) برای آوردن آب به فرات می‌رود و در قسمت پایانی به زمان تیر خوردن حضرت علی‌اصغر (ع) می‌پردازد؛ است.

گفتنی است این نمایش توسط «بابک زینالی» بازنویسی و کارگردانی آن را «علی گودرزی» به عهده دارد.

نمایش «بچه‌های کربلا» در موکب ابوالفضل‌العباس (ع) الیگودرز

«علی گودرزی»، کارگردان «بچه‌های کربلا» در مورد این کار می‌گوید: از روزی که این کار را آغاز کردیم و متن آن را در اختیار بچه‌ها قرار گرفت، ارتباط خاصی با این کار برقرار کردند، در زمان تمرین با گفتن دیالوگ‌ها راوی‌های کار چنان با واقعه کربلا ارتباط می‌گرفتند که انگار در آن زمان و مکان حضور دارند و تمرینات ما پر بود از اشک و عشق بود.

وی می‌گوید: «بچه‌های کربلا» تجربه خوبی بود و به من نشان داد اگر به نسل جدید خوب آموزش داده شود و فرهنگ ایثار و شهادت را با فرهنگ‌سازی درست به آنها نشان دهیم، خیلی بهتر و بیشتر از نسل ما وابسته خواهند شد.

گودرزی با اشاره به هدف اجرای این نمایش، گفت: کار کودک بسیار دشوار است، حال فرض کنید کاری که می‌خواهید به روی صحنه ببرید پر از حادثه‌های غمگین باشد، سالیان سال بچه‌ها به‌پای منبر بزرگ‌تر نشستند و گوش کردند؛ اما هدف ما این بود این بار بچه‌ها راوی باشند و بزرگ‌ترها گوش کنند.

بنابراین گزارش، بازیگران این نمایش «محمدجواد پایمرد»، «حسین زندی»، «پارسا پایمرد»، «میلاد عسگری»، «سید مرتضی موسوی» بوده و گروه فرم و سرود «مهشاد فرهادی»، «نازنین سرلک»، «انیس گودرزی»، «مهشاد کردی»، «پرنیا دهقانی»، «ستاره عباسی»، «روژان بساکیان»، «یگانه زهرا صادقی»، «مهشید شمس جلیلوند» هستند.

دیگر عوامل این نمایش نیز «بیتا میرزایی» دستیار کارگردان، «مجتبی رضایی» صدابردار، «علیرضا نعمت الهی» عکاس، «مهران زندی» فیلم‌بردار و «مجید رحیمیان» تهیه‌کننده هستند.