تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3760107
شناسه : 3760107
تاریخ :
دستگیری دوروف اهرم فشار غرب بر روسیه اقتصاد ایران: لری جانسون یکی از تحلیلگران سابق سازمان سیا معتقد است هرچند پاول دوروف بنیانگذار تلگرام از ۱۰ سال قبل خارج از روسیه زندگی می کرد، اما غرب او را یک هدف برای سرکوب  روسیه به حساب می آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پس از دستگیری ناگهانی پاول دوروف در فرودگاهی در فرانسه حواشی این رویداد گسترده‌تر شده است.

در این میان جانسون نیز می‌گوید: تصور می‌کنم غربی‌ها، به خصوص فرانسوی‌ها با دستگیری او اشتباه کرده اند. زیرا آنها تصور می‌کنند چنین اقدامی یک اهرم فشار برای روسیه عمل می‌کند.

طبق پست نشریه اسپوتنیک در پلتفرم ایکس، او درادامه افزود: تصور می‌کنم مشکل از دیدگاه غرب یک چیز است؛ پوشش خبری که دوروف از رویدادهای اوکراین و همچنین پوششی که درباره نسل کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند. تصور می‌کنم این امر به خصوص رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده و آنها دنبال راهی برای خاموش کردن او بوده اند.

همچنین به گفته وی آنها پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام را به اتهام تروریسم متهم خواهند کرد، زیرا او از سانسور برخی گروه‌ها خودداری کرده است. از سوی دیگر دیپلمات‌ها در سفارت روسیه در فرانسه فعالیت روی پرونده دوروف را آغاز کرده اند.

همچنین ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس در پستی در این پلتفرم هشتگ FreePavel را نوشت و به کمپین آزاد کردن او پیوست.

دولت فرانسه اتهامات مختلفی به دوروف وارد کرده است؛ از جمله فقدان نظارت و عدم همکاری با مجریان قانون و ارائه‌ی قابلیت‌هایی مانند رمزارز و شماره‌های موقت، که به عقیده‌ی دولت فرانسه، تلگرام با ۹۰۰ میلیون کاربر را به ابزاری برای قاچاق مواد مخدر، آزار کودکان و کلاهبرداری تبدیل می‌کند.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که احتمال دارد دوروف به دلیل ماهیت اتهاماتش به ۲۰ سال زندان محکوم شود.در این میان طبق گزارش نشریه کوین تلگراف، دوروف قرار بوده در روز ۲۵ آگوست (امروز) در دادگاهی حضور یابد.

در این میان مقامات روسیه اعلام کردند خواستار دسترسی به دورف شده اند اما هیچ پاسخی از فرانسه دریافت نکرده اند.

سفارت روسیه در فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به سرعت از مقامات فرانسه خواستیم دلایل دستگیری را اعلام کنند وهمچنین خواستار حفاظت از حقوق دوروف شدیم که شامل فراهم کردن دسترسی کنسولی برای او بود. اما تاکنون طرف فرانسوی از همکاری سرباز زده است.