تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3760104
شناسه : 3760104
تاریخ :
توسعه خدمات‌رسانی مواکب سازمان اوقاف نسبت به سال‌های گذشته اقتصاد ایران: مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ۶۵ درصد موقوفات در راه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وقف شده گفت: خوشبختانه امسال مواکب سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به سال‌های گذشته بسیار جامع‌تر شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام شوذب شیری، مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: وجود مبارک امامزادگان بعد از شهادت امام حسین (ع) به عنوان بزرگترین پرچمداران احیای مکتب حسینی شناخته شده بودند.

او با اشاره به اینکه بخش زیادی از امامزادگان با ورود به هر منطقه‌ای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص خود مورد توجه قرار دادند، بیان کرد: مثلاً در قزوین سادات حسنی، حسینی و عالمی چون جعفر ابن ادیب یک قطب فرهنگی شکل دادند؛ کار آنها احیای فرهنگ علوی و حسینی بوده است.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امامزادگان در زمان هجرت خود برای انتقال میراث اهل بیت (ع) به مردم تلاش کردند، یادآور شد: اولین کسانی که درس‌های تفسیر و فقه را آموزش دادند، همین وجود مبارک امامزادگان بوده‌اند.

شیری اضافه کرد: با بررسی قیام‌های دیلم، مازندران، قزوین یا ری و حتی در تهران از عبدالعظیم حسنی تا زید ابن حسن بزرگترین کار همه آنها آشنا کردن مردم با ائمه و اهل بیت (ع) بوده است؛ در کشور موقوفات بسیاری با هدف احیای فرهنگ اهل بیت (ع) وقف شدند.

او با اشاره به اینکه 65 درصد موقوفات در راه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وقف شده عنوان کرد: خوشبختانه امسال مواکب سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به سال‌های گذشته بسیار جامع‌تر شده و خدمات‌رسانی در بحث اسکان، پذیرایی و اطعام، فرهنگی و حتی درمانی بسیار توسعه پیدا کرده است.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اعزام مبلغان و حافظان قرآن کریم گفت: به حول و قوه الهی مواکب سازمان اوقاف بهترین فعالیت‌های فرهنگی، اسکان و پذیرایی از زائران حسینی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/