تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760096
شناسه : 3760096
تاریخ :
زیرساخت‌های مرز باشماق به برکت اربعین تسریع یافت اقتصاد ایران: مریوان_ مدیرکل گمرک باشماق گفت: زیرساخت‌های مرز باشماق به برکت میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرز باشماق تسریع پیدا کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عباس آرام در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: کردستان برای سومین سال مهماندار و میزبانی زوار امام حسین است که به برکت همین میزبانی زیرساخت‌ها رشد و تسری پیدا کرده است.

وی بیان کرد: تسهیل، کنترل و نظارت مسافرین در مرز باشماق قبلاً با یک دستگاه آشکارساز انجام می‌شد که به برکت این ایام ۵ دستگاه دیگر به مرز باشماق اضافه شده است.

مدیرکل گمرک باشماق عنوان کرد: ۲ دستگاه آشکارساز چمدانی و ۳ دستگاه گیت‌وی فردی به مرز باشماق اختصاص یافته است.

آرام بیان کرد: این دستگاه‌ها ساخت شرکت‌های ایرانی بوده و اکنون جمعاً ۶ دستگاه در مرز باشماق فعال است.

وی ادامه داد: یکی از این دستگاه‌ها در نقطه صفر مرزی راه‌اندازی شده و باقی دستگاه‌ها در سالن گمرک مرز فعال است.

مدیرکل گمرک باشماق اذعان کرد: به صورت شبانه روزی خدمات ویژه‌ای به زوار ارائه می‌شود و در انجام تشریفات برای موکب‌ها و خروج موقت سازمان‌های مختلف هلال احمر، صدا و سیما و سایر سازمان‌ها در ۶ مرز کشور توسط گمرک با همکاری همه این امکان فراهم و تسری یافته است.

فعالیت تجاری مرز باشماق متوقف نشده است

آرام خاطرنشان کرد: فعالیت تجاری در مرز باشماق کماکان سابق مرز فعال است و روزانه هزار دستگاه کامیون تردد دارند.

وی بیان کرد: خروج موقت خودروی شخصی هم روزانه ۱۱۶ دستگاه در حال انجام است و این همدلی ویژه بین دستگاه‌های خدمت رسان که در مرز باشماق ایجاد شده باعث تسریع در امور زائرین شده است.

مدیرکل گمرک باشماق تصریح کرد: همچنین نسب درجه آب و هوای این مرز و خنکی آن نسبت به سایر مرزها و رایگان بودن مسیر باشماق تا سلیمانیه و استفاده از ون‌های جدید و مدرن و با کیفیت‌تر نسبت به سایر مرزها یک مزیت است برای استفاده زوار محترم که سفر آنها را مطلوب‌تر کند.