تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3760073
شناسه : 3760073
تاریخ :
روز طلایی امیدهای کاراته درمانیل/پایان کارایران با۲۳ مدال رنگارنگ اقتصاد ایران: پرونده کاراته ایران در بیست و دومین دوره رقابت های قهرمانی رده های سنی آسیا با کسب ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره ۹ برنز در فیلیپین بسته شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات که جمعه دوم شهریورماه با حضور ۵۵۴ کاراته کا از ۳۰ کشور به میزبانی فیلیپین در سالن چند منطوره شهر مانیل آغاز شده بود، امروز یکشنبه چهارم شهریورماه با برگزاری مسابقات رده سنی زیر ۲۱ سال (امید) به پایان رسید.

امیدهای ایران در روز پایانی مبارزات سطح بالایی را به نمایش گذاشته و با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و چهار برنز بالاتر هم رقبا عنوان نخست را کسب کردند.

در وزن ۷۵- کیلوگرم محمد عرفان عسگری پور در مبارزه اول ۹ بر یک «کال هان فنگ» از چین تایپه را شکست داد و سپس ۶ بر صفر از سد «دولوو» از ویتنام گذشت. وی در سومین مبارزه موفق شد ۱۱ بر ۴ «محمد نازمیرودو» از ترکنستان را از پیش رو برداست و در مبارزه نهایی هم با برتری ۱۲ بر ۴ مقابل «نورلانو» از قرقیزستان قهرمان آسیا شد و طلا گرفت.

امیررضا برزویی در وزن ۶۷- کیلوگرم دیگر طلایی تیم ایران در رده سنی زی، ۲۱ سال بود. وی کار خود در را با برتری ۸ بر صفر مقابل «محمد روسلان» از برونئی آغاز کرد و در ادامه ۹ بر صفر «حسین الدلام» از عراق شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی هم در پیکار با «عبدالرشیدوف» از ازبکستان را یک بر صفر از پیش رو برداشت و در دیدار پایانی ۴ بر ۲ مقابل «الموتیری» از کویت پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

حنانه صالحی نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم تیم دختران ایران بعد از یک دور استراحت، ۹ بر صفر «سیودو هادا بینتی» از مالزی را از پیش رو برداشت و در مبارزه پایانی هم «ساویدوا» از قزاقستان را ۶ بر ۲ شکست داد و طلا گرفت.

در وزن ۶۰- کیلوگرم حسین علینژاد در مبارزه نخست یک بر صفر «لیوه هسو» از چین تایپه را شکست داد و سپس ۷ بر صفر از سد «دایانکی کلتلیو» از ترکمنستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علینژاد در این مرحله «توراکسونووا» از ازبکستان را ۵ بر صفر از پیش رو برداشت و در مبارزه پایانی برابر «هیروتو شیبا» از تایلند ۹ بر یک به برتری سید و صاحب نشان طلا شد.

فاطمه زهرا سعید آبادی نماینده تیم بانوان ایران در وزن ۵۵- کیلوگرم ابتدا ۷ بر صفر «شمسا الموشارخ» از امارات را شکست داد و سپس ۴ بر صفر از سد «مالاک الخولادیمی» از عربستان گذشت. وی در دیدار نیمه نهایی ۹ بر ۷ «نگویه» از ویتنام را پشت سر گذاشت و به دیدار نهایی راه یافت. سعید آبادی در مبارزه برای کسب مدال طلا «تین» از چین را پیش رو داشت که با ارائه یک مبارزه برتر ۹ بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۵۰- کیلوگرم، یلدا نقی بیرانوند در دور اول ۸ بر صفر «دای دیا» از هند را شکست داد و در ادامه موفق شد ۵ بر یک «شیکیزا چریل» از اندونزی را از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی با برتری ۸ بر صفر مقابل «هسین چان» از چین تایپه به دیدار پایانی راه یافت. بیرانوند در مبارزه نهایی ۵ بر صفر مقابل «ایشی هارا» از ژاپن باخت و نقره گرفت.

محمد حسین شیرصفت در وزن ۵۵- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، ۸ بر یک «پرایوو» از اندونزی را شکست داد و به نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله ۲ بر صفر «توندرا کالیانا» از مالزی را پشت سر گذاشت و در مبارزه پایانی هم برابر «تورانگ» از ویتنام ۵ بر ۴ پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

علی توکلی در وزن ۸۴+ کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس ۸ بر صفر «سجاتی استیلگل» از اندونزی را شکت داد. وی در مرحله نیمه نهایی ۱۰ بر ۲ نتیجه را «جاسم بافغر» از کویت واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت. توکلی در این مبازره ۷ بر ۶ «هان ای» جین از چین تایپه را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، فاطمه بداغ پس از تساوی صفر بر صفر در هانتی (رأی داوران) مقابل «تیارا ساندی» از اندونزی به برتری رسید و در نیمه نهایی ۲ بر صفر نتیجه را به «ونرا ژاخس بایوا» از قزاقستان واگذار کرد و راهی دیدار رده بندی شد. او در این دیدار ۱۱ بر ۲« یه هانگ» از هنگ کنگ را شکست داد تا به مدال برنز برسد.

مهرنگار احمدی کاراته کا رده سنی زیر ۲۱ سال دختران ایران در وزن ۶۱- کیلوگرم، دور اول ۸ بر صفر «آن جنگن» از کره جنوبی را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ۲ بر یک نتیجه را در ثانیه‌های پایانی به «پاو یوشین» از چین تایپه واگذار کرد. احمدی در دیدار رده بندی ۹ بر یک «هانه عالی» از هند را شکست داد و مدال برنز دست پیدا کرد.

ملیکا عزتی در کاتای انفرادی دور نخست به نماینده ویتنام باخت. با راهیابی این حریف به مبارزه نهایی عزتی به گروه شانس مجدد رفت و با برتری مقابل «مانوئل» از فیلیپین و «سورومیتا» از هند به نشان برنز دست پیدا کرد.

مدال آوران تیم ایران

در پایان این دوره از مسابقات تیم ملی ایران در مجموع سه رده سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال موفق به کسب ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره و ۹ نقره شدند. حنانه صالحی، پارمیس علیپور، ساغر جندقی، امیر علی تیموری و مهلا صداقت، محمد عرفان عسگری پور، امیر علی برزویی، حسین علینژاد، فاطمه زهرا سعید آبادی، محمد حسین شیرصفت ۱۰ مدال طلا، یلدا نقی بیرانوند، الینا صفاجو، ابوالفضل همدم جو به همراه وهاب شاهمیر چهار مدال نقره، کاتای تیمی جوانان (آرمین جوانی، امیررضا مسلمان و سینا نوری)، علی توکلی، فاطمه بداغ، مهرنگار احمدی، ملیکا عزتی، غزل فتحی، مریم گرزین، محمد عبداللهی، ابوالفضل صادقی هم ۹ مدال برنز به دست آوردند.