تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3760062
شناسه : 3760062
تاریخ :
آیا مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا آزاد شده است؟ اقتصاد ایران: با وجود شایعات مختلف مبنی‌بر آزادی چانگ پنگ ژائو، هم‌بنیانگذار بایننس، او همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جامعه‌ی ارزهای دیجیتال اخیراً گمانه زنی‌هایی را مطرح کردند که چانگ پنگ ژائو، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق بایننس، که به‌طور معمول با نام CZ شناخته می‌شود، یک ماه زودتر از پایان محکومیت چهار ماهه‌ی خود از زندان آزاد شده است. با این حال، گزارش‌های اخیر داستان دیگری را روایت می‌کنند.

برخلاف شایعات منتشرشده، همچنان خبری از آزادی ژائو وجود ندارد؛ در عوض، او فقط ۳۸ روز قبل از آزادی برنامه‌ریزی‌شده‌ی خود، به مرکز اداری منطقه‌ی لس آنجلس منتقل شده است.

بر اساس اطلاعات اداره‌ی زندان‌های فدرال ایالات‌متحده (BOP)، ژائو اکنون به‌عنوان زندانی تحت‌نظر دفتر میدانی مدیریت بازگشت به جامعه (RRM) طبقه‌بندی می‌شود که در مناطق مرکزی و جنوبی کالیفرنیا بر مجرمین فدرال نظارت دارد.

‌Bitcoinist می‌نویسد، مشکلات حقوقی ژائو ناشی از اقرار به جرمی است که او در نوامبر گذشته (آبان و آذر ۱۴۰۲) درمورد نقض قانون رازداری بانک (BSA) انجام داد. در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳)، یک قاضی فدرال او را به حبس محکوم کرد که البته‌ی دوره‌ی آن از مدت درخواستی دادستان‌ها کمتر بود، اما از مجازات‌هایی که برای مدیران‌ عامل سایر صرافی‌های رمزارز برای جرایم مشابه اعمال می‌شود، بیشتر بود.

ژائو که درحال‌حاضر دوران محکومیت خود را در زندان فدرال Lompoc II در شهرستان سانتا باربارا کالیفرنیا سپری می‌کند، در شرایطی کاملاً متفاوت با سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق FTX قرار دارد؛ کسی که درحال‌حاضر محکومیت ۲۵ ساله‌ی خود در مرکز بازداشت متروپولیتن (MDC) نیویورک می‌گذراند.

ژائو در نوامبر گذشته (آبان و آذر ۱۴۰۲) به‌عنوان بخشی از توافق با مقامات ایالات‌متحده، از نقش مدیرعاملی بایننس استعفا داد و به اتهام جنایی اعتراف کرد. این توافق شامل جریمه‌ی مدنی نظارتی به ارزش ۴٫۳ میلیارد دلار برای بایننس و ممنوعیت تصدی سمت‌های اجرایی برای ژائو در هر شرکت ارز دیجیتال دیگری بود.

مقالات مرتبط:
  • بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا پس از ۷ ماه فعالیت‌هایش را در هند از سر گرفت
  • ضربه دیگر به بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا؛ بایننس در کانادا جریمه شد

ژائو پیش‌ از ورود به زندان قصد داشت دوران حبس خود را به کارِ نوشتن اختصاص دهد. با وجود حدس و گمان‌های آنلاین، هیچ مدرک مستدلی مبنی‌بر آزادی زودتر از موعد ژائو وجود ندارد، زیرا وب‌سایت BOP تاریخ آزادی او را همچنان ۲۹ سپتامبر ذکر می‌کند.

ژائو با دارایی خالص ۳۶٫۵ میلیارد دلار به‌عنوان ثروتمندترین فرد بازداشت‌شده در ایالات‌ متحده تا امروز شناخته می‌شود.