تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3760020
شناسه : 3760020
تاریخ :
میقاتی: پایان تنش‌ها مستلزم توقف تجاوزات اسرائیل است اقتصاد ایران: نخست وزیر دولت موقت لبنان با تاکید بر حمایت این کشور از تلاش‌های جهانی برای آتش‌بس در غزه گفت که تماس‌هایی با دوستان لبنان درباره تحولات چند ساعت گذشته در مرز با فلسطین اشغالی انجام شده و قبل از هرچیزی دشمن اسرائیلی باید تجاوزات خود را متوقف کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز در نشست اضطراری شورای وزیران، برای بررسی تحولات اخیر به دنبال تجاوزات رژیم اشغالگر و پاسخ کوبنده حزب الله به این رژیم، اعلام کرد که تماس‌هایی با دوستان لبنان با هدف پایان دادن به تنش‌ها و توقف تجاوزات دشمن اسرائیلی برقرار کرده‌ام.

در این نشست که به ریاست نجیب میقاتی و با حضور شماری از وزرای دولت موقت لبنان برگزار شد، وضعیت جبهه جنوب و خدمات اضطراری به شهروندان در سطوح بهداشتی، سرپناهی، پذیرایی، غذا و سوخت و همچنین نتایج ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی مربوطه و نهادهای جامعه مدنی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میقاتی در این نشست تاکید کرد که یک سری تماس‌ها با دوستان لبنان برای توقف تنش‌ها برقرار شده؛ اما آنچه که لازم است در ابتدا توقف تجاوزات اسرائیل و اجرای قطعنامه 1701 است.

وی افزود که لبنان به موضع خود در حمایت از تلاش‌های بین‌المللی که می‌تواند منجر به آتش بس در غزه شود، پایبند است.

سحرگاه امروز منابع رسانه‌ای از تشدید قابل توجه درگیری‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کردند که رژیم اشغالگر حملات وحشیانه‌ای به یک مقیاس گسترده در جنوب لبنان انجام داده است.

بعد از آن حزب الله لبنان با صدور 3 بیانیه متوالی از عملیات بی‌سابقه و پیشرفته خود علیه دشمن صهیونیستی در پاسخ اولیه به جنایت این رژیم در ترور فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله و شماری از غیرنظامیان لبنانی در حمله تروریستی اسرائیل به بیروت طی چند هفته گذشته، خبر داده و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، یک حمله هوایی با تعداد زیادی از پهپادها به سمت عمق فلسطین اشغالی و به سمت یک هدف نظامی خاص دشمن اسرائیلی آغاز کردند که متعاقبا اعلام خواهد شد.

طبق این بیانیه، همزمان با آن رزمندگان مقاومت اسلامی، تعدادی از مراکز و پادگان‌های دشمن صهیونیستی و سکوهای گنبد آهنین را با تعداد زیادی موشک در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دادند.

حزب‌الله در دومین بیانیه خود اعلام کرد که مرحله اول عملیات با موفقیت کامل انجام شد و به اهداف خود رسید. در این عملیات بیش از 320 موشک کاتیوشا به سمت مواضع دشمن صهیونیستی شلیک شد.رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در این مرحله 11 مراکز و پایگاههای نظامی رژیم اشغالگر را در مناطق مختلف هدف قرار دادند.

انتهای پیام/