تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759997
شناسه : 3759997
تاریخ :
حمل و نقل عمومی تا پایان هفته در مرزها خدمات دهی می کنند اقتصاد ایران: چذابه - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:خواهش داریم همه زائران امروز برنگردند زیرا حمل و نقل عمومی تا پایان هفته در مرزها سرویس دهی خواهند کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی پیش از ظهر امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین اخبار ستاد اربعین کشور، قریب به ۸۰۰ هزار نفر از زائران همچنان در کشور عراق حضور دارند که به آنها توصیه می‌کنیم در بازگشت عجله نداشته باشند و برگشت خود را تنها به امروز موکول نکنند بلکه سعی کنند زمان بندی داشته باشند تا با توجه به مشکل اندک در حمل و نقل عمومی، بتوانیم پاسخگوی نیاز آنها باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون قریب به ۶۸۰ هزار نفر از زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جابه جا شده‌اند و با همه مشکلاتی که در کمبود ناوگان وجود دارد اما تاکنون در سرویس دهی مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه امروز همه همکاران بنده در تلاش هستند تا همه ظرفیت‌های کشور را پای کار بیاورند، تصریح کرد: در حال حاضر همه ظرفیت‌های کشور در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی بسیج شده‌اند و از دپو خوب اتوبوس‌ها برخوردار هستند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: پیش بینی ما این است که بعد از نماز اربعین، موج بازگشت زائران به کشور را داشته باشیم، تمام تمهیدات را اندیشیده تا مشکل نداشته باشیم.

امانی توصیه کرد: زائرانی که با ماشین‌های شخصی آمده‌اند حتماً به محض ورود به کشور، در محوطه پایانه مرزی یا موکب‌های بیرون از پایانه استراحت داشته و سپس ادامه مسیر دهند چرا که متأسفانه این چند روز تصادفات واژگونی بسیاری داشته‌ایم که بیشتر آنها در اثر خواب آلودگی و خستگی بوده است، البته نسبت به سال گذشته تصادفات کاهشی بودند.

وی افزود: خواهش دارم حتماً این موارد رعایت شود و الحمدالله همه تمهیدات توسط دستگاه‌ها برای بازگشت زائران پیش بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه کشور عراق در بحث حمل و نقل سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام داده است، عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی از اتوبوس‌های شهری ما در حال سرویس دهی در کشور عراق هستند اما هر سال این مساله کمتر می‌شود.

امانی گفت: تلاش داریم تا اتوبوس‌ها جوابگوی حجم بازگشت زائران باشد اما خواهش داریم همه برگشت خود را به امروز موکول نکنند زیرا حمل و نقل عمومی تا پایان هفته در مرزها سرویس دهی خواهند کرد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: با توجه به اینکه اتباع از مرز چذابه تردد می‌کنند و اصولاً دیرتر از زائران ایرانی برمی گردند به همین منظور حتماً در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه سرویس دهی حمل و نقل عمومی تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هر پایانه مرزی میز خدمت مستقر شده است، اظهار کرد: کرایه‌ها به صورت رسمی از طریق نصب بنر و چاپ بروشور مشخص شده لذا از مردم تقاضا داریم چنانچه به لحاظ کرایه و یا سرویس دهی در حق آنها اجحاف شد حتماً با سامانه ۱۴۱ سازمان تماس گرفته و اطلاع دهند، حتماً رسیدگی و پیگیری خواهد شد.