تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3759934
شناسه : 3759934
تاریخ :
خدمات درمانی، فرهنگی و اجتماعی ایران به زائران اربعین در عراق اقتصاد ایران: تیم‌های فرهنگی و اجتماعی ایرانی در اربعین امسال در شیفت‌های مختلف به مدت یک هفته در موکب‌ها خدمات‌رسانی کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عباسی مسئول معاونت اجتماعی مؤسسه انوار رسول اعظم (ص) با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی این مؤسسه در اربعین ۱۴۰۳ گفت: از ابتدای سفر که از بصره شروع شد، یک سری تیم‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت کردند. این تیم‌ها در دل موکب‌های عراقی خدمات ارائه می‌دادند و در طول مسیر مشایه که از بصره شروع می‌شود و از طریق ناصریه، سماوه و دیوانیه به کربلا و نجف منتهی می‌شود، خدماتشان را ارائه می‌دهند.

وی افزود: از همان ابتدای سفر، تیم‌ها در شیفت‌های مختلف و به مدت یک هفته در موکب‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند و بعد از یک هفته گروه‌های بعدی جایگزین‌شان می‌شوند.

مسئول معاونت اجتماعی مؤسسه انوار رسول اعظم (ص) فعالیت در حوزه پزشکی را ازجمله اقدامات انجام شده مطرح کرد و در این باره توضیح داد: تیم‌های پزشکی در نقاط مختلف استان‌های بصره، ناصریه، کربلا، نجف و کاظمین فعالیت دارند. حدود ۲۰۰ نفر در قالب تیم‌های ۱۵۰ نفره و ۳۰ نفره خدمات پزشکی به زائران ارائه می‌دهند و در مجموع حدود ۴۰۰ نفر، شامل افراد داوطلب و تیم‌های پزشکی در درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و نقاط دیگر مانند موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند. این خدمات شامل فیزیوتراپی، ماساژ، درمان گرمازدگی است.

وی افزود: این تیم‌ها در سه نوبت به استان‌های بصره، ناصریه، سماوه، دیوانیه، نجف و کربلا رفتند و در بیش از ۱۶ نقطه خدمات ارائه دادند.

عباسی با اظهار به این‌که بخش دوم فعالیت‌های مؤسسه انوار رسول اعظم (ص) در ایام اربعین مربوط به تیم‌های فرهنگی شامل کودکان و نوجوانان می‌باشد، گفت: علاوه بر نیروهای مؤسسه، چندین تیم از استان سماوه به ما اضافه شدند و به ارائه خدمات در مسیر نجف به کربلا پرداختند. این تیم‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌کنند که شامل نقاشی، کاردستی، عروسک‌بازی و بازی‌های گروهی است.

وی بخش سوم فعالیت‌های این مؤسسه را برگزاری مراسم‌های متنوع بیان و اظهار کرد: یک استیج سیار به‌صورت کامیونی و مجهز به سیستم صوتی و تجهیزات لازم برای برگزاری مراسم‌های مقاومتی و فرهنگی به همراه تیم فرهنگی و هنری در مسیر حرکت می‌کند. این تیم در استان‌های بصره، ناصریه، سماوه، دیوانیه و نجف به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

مسئول معاونت اجتماعی مؤسسه انوار رسول اعظم (ص) در پایان، اعزام تیم قرآنی را از دیگر اقدامات مطرح کرد و گفت: یک تیم قرآنی هشت نفره با کمک مرکز قرآنی دارالنعیم دعوت شدند و در استان بصره پنج برنامه قرآنی، تواشیح و مجالس عزاداری برگزار کردند. در مجموع این تیم در این ایام در پنجاه نقطه به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازد.