تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759930
شناسه : 3759930
تاریخ :
پایان هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کرمان کاهش می یابد اقتصاد ایران: کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا روز چهارشنبه، افزایش نسبی و در روزهای پایانی هفته کاهش دما برای اغلب مناطق استان پیش بینی می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فهیمه راستی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در استان کرمان، اظهار کرد: تا پایان هفته جاری وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب جوی در سطح استان خواهد بود.

وی افزود: سرعت وزش باد در شرق و شمال غرب استان کرمان بیش از سایر مناطق است.

راستی بیان کرد: بدین ترتیب، خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق محتمل خواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان یادآور شد: به لحاظ دمایی نیز تا روز چهارشنبه، افزایش نسبی و در روزهای پایانی هفته کاهش دما برای اغلب مناطق پیش بینی می‌شود.

وی همچنین به دماهای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته اشاره و تصریح کرد: در این مدت، سردترین ایستگاه استان کرمان را لاله زار با دمای ۸ درجه سانتی گراد، به خود اختصاص داد.

راستی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، گرم‌ترین ایستگاه استان کرمان، میانده جیرفت با دمای ۴۶ درجه سانتی گراد بوده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، بیشینه دمای شهر کرمان در روز یکشنبه را ۳۵ درجه و کمینه دمای آن را ۱۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد.