تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3759913
شناسه : 3759913
تاریخ :
اسپیس ایکس فضانوردان بویینگ را به زمین می‌آورد اقتصاد ایران: ناسا تصمیم نهایی خود درباره سرنوشت ۲ فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی که همراه کپسول استارلاینر بویینگ به فضا سفر کرده بودند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اسپیس، سانی ویلیامز و بوچ ویلمور که در ۵ ژوئن برای اقامتی ۸ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده بودند زودتر از فوریه ۲۰۲۵ میلادی به زمین باز نمی گردند.

ناسا و بویینگ به طور مشترک تصمیم گرفتند ویلیامز و ویلمور با کپسول استارلاینر به زمین برنگردند، بلکه آنها همراه کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس می شوند. این کپسول برای خدمه ماموریت کرو ۹ درنظر گرفته شده و قرار است در ماه سپتامر به فضا پرتاب شود. کپسول دراگون مذکور فقط با ۲ خدمه به فضا پرتاب می شود تا ویلمور و ویلیامز بتوانند با آن به زمین برگردند. همچنین پیکربندی کپسول نیز اصلاح می شود تا بتواند بار، وسایل شخصی و لباس های فضانوردی مخصوص دراگون را برای ۲ فضانورد استارلاینر حمل کند.

در این میان ناسا و بویینگ روی راه حلی برای بازگردندان استارلاینر بدون خدمه به زمین در ماه سپتامبر فعالیت می کنند. بیل نلسون مدیر ناسا در این باره به خبرنگاران گفت: تصمیم برای نگهداشتن فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی و بازگرداندن استارلاینر بدون سرنشین به خانه برای عمل به وظیفه حفظ ایمنی گرفته شده است.

در این فرایند ایمنی نقش مهمی دارد زیرا مشکل اصلی سیستم پیش رانش استارلاینر و به طور دقیق تر پیشرانه های آن است.