تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3759895
شناسه : 3759895
تاریخ :
تکنولوژی قاتل خودرو های برقی در راه است اقتصاد ایران: کمپانی Triton EV به دنبال جایگزین کردن موتور های احتراقی با پیشرانه های هیدروژنی بدون آلایندگی خود است‌

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در دنیایی که تحت سلطه خودرو های برقی چینی و آمریکایی قرار دارد، سوخت های بر پایه هیدروژن همیشه یک تهدید بزرگ برای این صنایع عظیم تلقی می‌شوند. تولید نیرو بر پایه هیدروژن که از آب استخراج می‌شود سالهاست مورد بحث کمپانی های سازنده خودرو و دانشمندان قرار دارد. با پیشرفت چین در زمینه خودرو و نیرو های تجدید پذیر، پیش‌بینی می‌شد که آغازگر این تحول در صنعت حمل و نقل و انرژی، کشور چین باشد اما آخرین اخبار منتشر شده چیز دیگری می‌گویند.

شرکت Triton EV که یکی از کمپانی های پیشرو در زمینه تکنولوژی انرژی های تجدید پذیر جهان در هند است، خبر از ساخت یک پیشرانه سوخت هیدروژن داده که به احتمال زیاد جایگزین موتور های برقی شود.

پیشرانه هیدروژنی جدید این شرکت شباهت زیادی به موتور های احتراقی دارد اما تنها خروجی این موتور بخار آب است که یعنی عملا هیچگونه آلودگی سمی تولید نمی‌کند.

در پیشرانه های بنزینی و در کل سوخت فسیلی خروجی مواد سمی مثل مونوکسیدکربن، اکسید های نیتروژن و هیدروکربن ها هستند.

این کمپانی هندی که در چین مستقر است، اعلام کرده به دنبال یک یا چند شریک تجاری میگردد تا با کمک آنها سرعت توسعه تکنولوژی سوخت پاک خود را زیاد کند.

سالهاست دولت ها و شرکت های اروپایی، آمریکایی و آسیایی به دنبال توسعه سوخت پاک برای آینده هستند اما خودروسازان بزرگ مثل تسلا یا فولکس‌واگن هنوز قانع نشده‌اند که این تکنولوژی کارآمد است. شرکت هندی Triton EV برای توسعه نمونه های اولیه خود با پیچیدگی هایی روبروست اما قصد دارد با این نظر و تصمیم کمپانی های بزرگ جهان مقابله و به آنها ثابت کند یک کمپانی کوچک هندی می‌تواند راه حل عملی و کاربردی برای این مشکل پیدا کند. مشکلی که کمپانی های بزرگ جهان حداقل در ظاهر برای حل آن تلاش می‌کنند.