تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3759887
شناسه : 3759887
تاریخ :
گفتگو تنها راه حل روابط تیره کابل و اسلام‌آباد است اقتصاد ایران: رئیس حزب «جماعت اسلامی پاکستان»، در شهر «پیشاور» گفت گفتگوهای معنادار تنها راه حل روابط تیره افغانستان و پاکستان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حافظ نعیم‌الرحمان» رئیس جماعت اسلامی پاکستان، در شهر پیشاور مرکز ایالت «خیبرپختونخوا» به خبرنگاران گفت حکومت طالبان باید اطمینان دهند که شبه‌نظامیان از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: روابط افغانستان و پاکستان به‌دلیل اقدامات دولت‌ها تیره شده است اما مردم دو کشور بیش از 45 سال است که از یکدیگر حمایت می‌کنند.

«داون نیوز» گزارش داد نعیم الرحمان در این نشست خبری با اشاره به بودجه اختصاص یافته به عملیات نظامی ارتش پاکستان (عزم استحکام) علیه شبه‌نظامیان مخالف این کشور تصریح کرد که جنگ راه حل نیست.

رئیس جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد دولت پاکستان نمی‌تواند صلح را از راه عملیات نظامی حفظ کند.

این اظهارات در حالی است که طی دو سال گذشته روابط اسلام‌آباد و کابل به‌دلیل افزایش حملات مخالفان دولت پاکستان پرتنش شده است.

مقامات پاکستانی بارها گفته‌اند که از خاک افغانستان علیه این کشور حملات صورت می‌گیرد اما حکومت طالبان نیز همواره این اظهارات را رد کرده است.

انتهای پیام/.