تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3759885
شناسه : 3759885
تاریخ :
قندهای مصنوعی باکتری‌های مفید روده را کاهش می‌دهند اقتصاد ایران: غزاله اسلامیان، عضو هیأت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، با بیان تأثیرات مثبت و منفی قندهای مصنوعی، اظهار داشت که این نوع قندها باعث کاهش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش شده و اثرات منفی بر سلامت افراد می‌گذارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

وی به خبرگزاری مهر گفت : طعم شیرین برای بسیاری از افراد لذت‌بخش است و در مواردی مانند افسردگی، مصرف خوراکی‌های شیرین مانند شکلات می‌تواند به بهبود روحیه فرد کمک کند. اما طبق دستورالعمل‌های تغذیه‌ای جهانی، حداکثر مقدار مجاز قند ساده برای افراد سالم نباید بیش از ۱۰ درصد کالری روزانه‌شان باشد.

اسلامیان یادآور شد که انجمن قلب آمریکا نیز مصرف قندهای ساده را برای زنان و مردان به ترتیب به میزان ۲۵ و ۳۵ گرم در روز توصیه می‌کند و تأکید کرد که مصرف غذاهای صنعتی حاوی قند و شکر در رژیم غذایی کودکان زیر ۲ سال باید ممنوع شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: بر اساس راهنماهای تغذیه‌ای دنیا، حداکثر مقدار قند ساده دریافتی برای افراد سالم ۱۰ درصد کالری روزانه تعیین شده است. مثلاً در یک فرد غیردیابتی که نیاز کالری روزانه وی ۲۰۰۰ کیلوکالری است، حداکثر قند ساده دریافتی روزانه ۵۰ گرم برآورد شده است.