تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759857
شناسه : 3759857
تاریخ :
پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان با حمایت ازمردم مظلوم فلسطین اقتصاد ایران: اصفهان- جاماندگان اربعین در نصف جهان با حضور در غافله پیاده روی اربعین، ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین،برای ظهور حضرت مهدی(عج) و پایان ظلم مستکبران، هم پیمان شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها-دل‌ها همه روانه سرزمین کربلاست و همه مردم با عزم پیاده روی در مسیرهای منتهی به گلستان شهدا زخم فراغ را التیام می‌دهند تا با قدم نهادن در غافله پیاده روی اربعین به یاد اسرای کربلا پیغام آزادگی را مخابره کنند.

اربعین و تکرار مکرر آن در هر سال، حکایت دیگری است از عشق و دلدادگی؛ چیزی که باید آن را در اراده بی‌پایان خدایی جست. اما امسال در این کاروان، مردم با جلوه‌های متفاوتی از استقامت مردم مظلوم فلسطین و غزه به این حضور معنا می‌بخشند که اعلام کنند راه قدس از کربلا می‌گذرد تا بتوانند با یک قدم در این مسیر به آرزوی تمام ملت مسلمان جهان جامه عمل بپوشانند.

چفیه‌های فلسطین بر شانه‌های هر فردی محکم تکیه زده و خواسته همه مردم در این اجتماع مردمی، اعلام برائت از استکبار جهانی و آرمان‌خواهی مشترک شرکت کنندگان برای نجات مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف است. پلاکاردها، پوسترها و پرچم‌ها هر کدام رنگ و بویی از استقامت مردم فلسطین در مسیر آزادگی دارد. کودکان و نوجوانان نیز با همدردی از کودکان غزه عکس‌های به خون آغشته آنها را به همه نشان می‌دهند که بگویند به کدامین گناه؟

نقوش برجسته فلسطین بر پیکره نصف جهان

لبیک یا حسین (ع) بر لب‌های مردم نقش بسته و چشم‌ها با اشک و خون برای پایان ظلم و استکبار به سمت آسمان خواهش و تمنا می‌کنند. اینجا شعار «کربلا، طریق الاقصی» با المان‌ها و نمادها و همراهی مردم تجلی پیدا کرده است و کوچه و خیابان‌های نصف جهان مملو از جمعیت عاشقان و دلدادگان اباعبدالله شده است که در کنار اندوه جاماندن از پیاده روی اربعین در کربلا در رأس خواسته‌های خود ظهور مهدی (عج) را فراموش نمی‌کنند.

در طول مسیر عطر اسپند با رقص پرچم‌ها آمیخته شده و نمایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشته است. موکب‌های مستقر برای ارائه خدمت در مسیر عاشقان جامانده از کربلا سر از پا نمی‌شناسند و هر فردی با علاقه‌ای خاص ذکری به لب دارد و برخی کتابچه‌ای از زیارت اربعین به دست دارند.

قربانی و نذر در این روزها پای ثابت نذر خون سیدالشهداست و کاروان‌های عزاداری در کنار کاروانی از شترها به سمت گلزار شهدا در حرکت‌اند. همه در این مسیر دعوت شده‌اند برای دلدادگی؛ برای همراهی با حضرت زینب (س) و کاروان اسیران برای رسیدن به نور و برای حرکت در مسیرِ ظهور.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان با حمایت ازمردم مظلوم فلسطین

همدردی با مردم مظلوم فلسطین به یاد اسرای سیدالشهدا (ع)

فاطمه مادر دو فرزند و خادم موکب بانوان است که علت حضور خود را تنها عشق به اباعبدالله عنوان می‌کند و به خبرنگار مهر می‌گوید: دیدن زجر و اندوه کودکان بسیار دردناک است و به یاد علی اصغر و فرزندان امام حسین (ع) و همدردی با کودکان مظلوم فلسطین اینجا حضور پیدا کردم تا به عاشقان سید الشهدا (ع) به ویژه به مادران و کودکانی که پا در این مسیر نهادند خدمت کنم.

سهیل ۱۵ ساله از نوجوانانی است که سربند یا حسین (ع) به سر دارد و پرچم فلسطین را می‌چرخاند. او با پاک کردن عرق پیشانی‌اش در این هوای ۴۰ درجه گرمای اصفهان به خبرنگار مهر می‌گوید: می‌خواهم برای برادران مسلمانم کاری کرده باشم و با نشان دادن پرچم آنها نابودی استکبار جهانی را طلب کنم. امام حسین (ع) نمادی برای آزادگی و ظلم‌ستیزی است و همین امر ما را به خیل عظیم جاماندگان اربعین و عشاق اباعبدالله (ع) می‌کشاند.

موکب‌های متفاوت از جنس خدمت در مسیر پیاده‌روی اربعین

مسیر پل بزرگمهر به گلستان شهدای اصفهان مزین به ریسه‌ها و پرچم‌های منقش به نام امام حسین (ع) و آزادی فلسطین است و امسال موکب‌ها به سهم خود و با تنوع بیشتری برای جاماندگان خدمت‌رسانی می‌کنند و از شربت و مه‌پاشی تا نذرهای متفاوت ماساژ درمانی، بسته‌های فرهنگی ارائه می‌دهند. موکب‌های بانوان، فعالان فضای مجازی، پاسخگویی مسئولان نیز امسال به جمع موکب‌های اصفهان اضافه شد که فرمانداری اصفهان با اعلام خبر برپایی موکبی با عنوان (موکب خدمت) گفت: «در واقع موکب نذر پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به مردم، دایر شده که در آن مسئولان ادارات مختلف این شهرستان با حضور در یک مکان مشخص، پاسخگو و گره‌گشای مشکلات مردم این شهر خواهند بود.»

زنجیره دلدادگان اباعبدالله تمامی ندارد و همچنان عشاق حسین (ع) به سیل جمعیت اضافه می‌شوند و سربندهای سفیدی به سر و بازو بسته‌اند تا مؤلفه‌های آزادگی و ایثار و شهادت و رسالت قیام امام حسین (ع) را سردهند و به رسم هر ساله این مراسم پیاده روی در جای جای استان اصفهان و در ۲۹ شهرستان استان برگزار می‌شود.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان با حمایت ازمردم مظلوم فلسطین

برپایی ۸۲۰ موکب در استان اصفهان

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فوقی درباره برپایی موکب‌ها و پیاده روی اربعین در استان اصفهان گفت: علاوه بر راه‌اندازی غافله‌های عزاداری، موکب‌های حسینی و پیاده‌روی بین‌الحرمین در استان اصفهان از برنامه‌های تدارک دیده شده برای اربعین حسینی است که برای این امر بیش از ۸۲۰ موکب در استان اصفهان راه‌اندازی شده است که ۱۰۲ موکب در شهر اصفهان به برنامه پرده خوانی اربعین نیز می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۱۵۰ مبلغ در سطح استان برای ایام اربعین و همچنین اعزام ۲۸ مبلغ به موکب‌های حسینی در این ایام گفت: برای اولین بار همه شهرستان‌های ما برنامه‌ریزی جاماندگان را به صورت اجتماع برگزار می‌کنند.

وی در خصوص اجرای طرح «محله‌های اربعینی» در استان اصفهان نیز تصریح کرد: این طرح نیز امسال با رویکردهای ویژه و خاصی در سطح استان اصفهان در حال برگزاری است و شاهد خلاقیت بیشتری در نوع برگزاری آن از نوع خدمت‌گذاری به مردم، اطعام و سفره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) بودیم.

اربعین فرصت تربیتی و معنوی

حجت‌الاسلام و المسلمین اصغر گرجی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان نیز با وصف پیاده‌روی اربعین و راه‌اندازی غافله جاماندگان اربعین در جای جای استان اصفهان می‌گوید: اربعین متعلق به جمعیت و تشکیلات خاص نیست بلکه برای تمام بشریت است، یک حرکت عارفانه، عاشقانه و تمدن‌ساز در اربعین شکل می‌گیرد که منشأ برکات و هم‌افزایی، عشق و اتحاد بین ملت‌های مختلف خواهد شد و اگر حرکتی زنده نبود، دشمنان به دنبال خاموش کردن آن نبودند.

وی افزود: اربعین به عنوان حرکتی فرهنگی توانست جای خود را بین مردم مسلمان و غیرمسلمان باز کند چراکه امام حسین حرارتی در قلب مؤمنان ایجاد می‌کند که سرد شدنی نیست،

حجت الاسلام گرجی معتقد است که باید به اربعین به عنوان فرصت تربیتی و معنوی نگاه شود، از این رو برای هر موکب رابط فرهنگی و روحانی در نظر گرفته شده و نماز جماعت، قرائت ادعیه، تلاوت قرآن و برنامه فاخر و ویژه برای بانوان و کودکان برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، عاشقان حسین، زخم فراغ و جاماندن از سفر معنوی کربلا را با پیاده‌روی در مسیر سیدالشهدا (ع) و شهدایی که همیشه آرمان امام حسین (ع) را در قلب داشتند، التیام می‌دهند و اصل را بر پایه معرفت و آن اهدافی که امام حسین (ع) برای آن خون داد قرار می‌دهند و اینگونه مردم در غافله جاماندگان اربعین و یا در برپایی موکب و خدمت‌رسانی حضور پیدا می‌کنند و عرض ارادت خود را به سید الشهدا (ع) به هر نحوی که شده بیان می‌کنند.

امروز یک بار دیگر مردم برای پایان ظلم بر مردم مظلوم فلسطین هم پیمان شدند.