تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759817
شناسه : 3759817
تاریخ :
پلمب ۷۲ واحد صنفی متخلف قشم در به‌کارگیری اتباع غیرمجاز  اقتصاد ایران: بندرعباس- فرمانده انتظامی شهرستان قشم از شناسایی و پلمب ۷۲ باب مغازه متخلف در به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان مرزی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اکبر مرادی در این خصوص اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی متخلف در ۷۲ ساعت گذشته و در مرحله دوم اجرای طرح کنترلی و نظارتی صنوف و بازار بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با هدایت و فرماندهی قرارگاه ساماندهی اتباع در مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید، پاساژها و بازارهای قدیم و جدید شهرهای قشم و درگهان پلمب شده‌اند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های میدانی از این واحدها مشخص شد تعدادی از آنها، در اجاره اتباع خارجی بوده و تعدادی دیگر از واحدها از اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان متصدی برای انجام امور و فعالیت‌های روزانه استفاده کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: بحث مدیریت و ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز در این شهرستان مرزی اکنون یک امر ضروری و اساسی است که با تشکیل قرارگاه ساماندهی اتباع در این جزیره دستگاه‌های قضائی، اجرایی، نظامی و انتظامی به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: در زمان حاضر یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت این قرارگاه ساماندهی و هماهنگی امور مربوط به اتباع و مهاجران خارجی و مقابله با ورود و حضور اتباع غیرمجاز در شهرها و روستاهای این جزیره است.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۴۷۲ مغازه با دستور مستقیم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم پلمب شده‌اند، گفت: این طرح در راستای تسریع روند جمع‌آوری اتباع غیر مجاز شاغل در مشاغل مختلف این جزیره و بازگشت آنان به کشور خویش به صورت میدانی و با همکاری دادستانی، فرمانداری، سازمان منطقه آزاد، بخشداری‌ها، پلیس و دیگر نهادها در حال اجراست.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۸۱ قانون کار، به‌کارگیری اتباع غیر مجاز در اصناف تخلف است و با افرادی که اتباع غیرمجاز را بکارگیری می‌کنند برابر قانون برخورد خواهد شد، بیان کرد: این طرح تا جمع‌آوری کامل اتباع غیر مجاز مشغول به فعالیت در واحدهای صنفی متخلف در این شهرستان مرزی به صورت میدانی ادامه خواهد داشت.

وی از عموم شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت فرد یا افراد غیر مجاز در واحدهای صنفی و تجاری مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.