تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3759804
شناسه : 3759804
تاریخ :
بازگشت ۸۱ درصدی زائران اربعین/ ورود اتباع از تمامی مرزها اقتصاد ایران: فرمانده قرارگاه اربعین فراجا از بازگشت ۸۱ درصدی ایرانیانی که به سفر اربعین رفته بودند خبر داد و گفت: اتباع خارجی می‌توانند از تمامی مرزها به کشور بازگردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

سردار محمد شرفی، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جدیدترین آمار مربوط به اربعین اظهار کرد: تا به این لحظه 3 میلیون و 538 هزار و 47 نفر (ایرانی و اتباع خارجی) از مرزهای ایران به عتبات عالیات رفتند.

وی افزود: از این تعداد 2 میلیون 732 هزار 945 نفر یعنی حدود 77 درصد زائران به کشور بازگشته‌اند که 81 درصد از زائرانی که به کشور بازگشته‌اند ایرانی‌ها و 47 درصد اتباع خارجی هستند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه رسانه‌ها توانستند با آگاهی بخشی مناسب برای ترددهای اربعین نظم خوبی را ایجاد کنند، بیان کرد: اتباع خارجی می‌توانند از تمامی مرزهای زمینی و البته مرز هوایی به کشور بازگردند و نیازی نیست حتما از مرز مشخصی به کشور بازگردند.

53 درصد اتباعی که از ایران به عتبات رفته بودند هنوز بازنگشته‌اند

سردار شرفی بیان کرد: البته با توجه به اینکه 53 درصد اتباع خارجی هنوز به کشور بازنگشته اند و همچنین با توجه به اینکه اتباع در ایران ماشین شخصی برای بازگشت به شهرهایی که ساکن هستند ندارند باید برای بازگشت این افراد حمل و نقل عمومی ویژه ای در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: البته اکنون اتوبوس به تعداد کافی در پارکینگ برکت وجود دارد و زائران معطلی برای سوار شدن اتوبس ها ندارند مگر اینکه بخواهند با اتوبوس خاصی (VIP) سفر کنند و معطل آن اتوبوس باشند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در پایان گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده به نظر می رسد که امروز و فردا که اوج بازگشت زائران را به کشور داریم مشکل خاصی برای تامین اتوبوس ها نداریم.

انتهای پیام/