تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3759708
شناسه : 3759708
تاریخ :
برگزاری رویداد آشنایی با «درآمدی بر فلسفه سیاسی هوش مصنوعی» اقتصاد ایران: رویداد آشنایی با کتاب «درآمدی بر فلسفه سیاسی هوش مصنوعی» سه‌شنبه ۶ شهریور در کافه کتاب چشمه برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد آشنایی با کتاب کتاب «درآمدی بر فلسفه سیاسی هوش مصنوعی؛ از مفهوم آزادی تا حاکمیت ربات‌ها» نوشته مارک کوکلبرگ با ترجمه علی‌اصغر رئیس‌زاده سه‌شنبه ۶ شهریور در کافه کتاب نشر چشمه برگزار می‌شود.

مارک کوکلبرگ نویسنده کتاب پیش‌رو می‌گوید در حالی‌که امروز توجه زیادی به مسائل اخلاقی به وجود آمده توسط هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط مانند رباتیک و اتوماسیون، معطوف شده، کار تحقیقاتی بسیار کمی وجود دارد که از زاویه سیاسی_فلسفی به این‌موضوع پرداخته باشد. او که استاد فلسفه فن‌آوری دانشگاه وین است، می‌گوید این‌وضعیت باعث تاسف است چون موضوع مورد اشاره، به تحقیقات اخلاقی کمکی اساسی می‌کند و منابع فکری ارزشمندی از سنت سیاسی_فلسفی را بدون استفاده می‌گذارد. کوکلبرگ می‌گوید کتابش شکاف‌های آکادمیک بحث فلسفی درباره هوش مصنوعی را پر می‌کند.

«درآمدی بر فلسفه سیاسی هوش مصنوعی» به‌گفته نویسنده‌اش، فلسفه سیاسی را در کنار فلسفه فناوری و اخلاق با هدف درک بهتر مسائل هنجاری مطرح‌شده توسط هوش مصنوعی و رباتیک و تاکید بر موضوعات مهم سیاسی و نحوه درگیر شدن آن‌ها با استفاده از این‌فناوری‌های جدید به کار می‌برد.

نویسنده این کتاب از دریچه‌ فلسفه‌ سیاسی به مسائل کلیدی در حوزه هوش مصنوعی می‌پردازد و به دور از اتهامات و اخطارهای بی‌محتوا، نشان می‌دهد که چگونه برخی مسائل سیاسی و اجتماعی نوظهور، تحت تاثیر ظهور و حضور هوش مصنوعی، به زندگی انسان وارد گشته‌اند.

ترجمه فارسی این‌کتاب اردیبهشت امسال توسط انتشارات دکسا منتشر شد و نشست معرفی آن با حضور ابوطالب صفدری، علی اصغر رئیس‌زاده و رامین رامبد همراه است.

برنامه مورد اشاره روز سه‌شنبه ۶ شهریور از ساعت ۱۸ در کافه کتاب نشر چشمه به نشانی خیابان شجریان شمالی، نبش خیابان نوزدهم برگزار می‌شود.