تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3759693
شناسه : 3759693
تاریخ :
حضور میلیونی زوار در کربلای معلی/ موکب‌های عزا از عراق تا لبنان اقتصاد ایران: حضور میلیون‌ها زائر حسینی (ع) در مراسم اربعین در عراق با وجود گرمای شدید هوا بار دیگر عشق و ارادت آنها را نسبت به سرور شهیدان عالم نشان می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با وجود گرمای شدید هوا در عراق، میلیون‌ها زائر با پای پیاده خود را برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) به کربلای معلی رسانده‌اند تا بار دیگر عشق و ارادتشان را نسبت به سید الشهدا (ع) نشان دهند.

شبکه خبری المنار لبنان گزارش داد که کربلای معلی با حضور میلیون‌ها زائر عراقی و خارجی در سالروز اربعین حسینی (ع) مملو از جمعیت است.

کمیته عالی تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) در عراق اعلام کرد که تعداد زوار در بالاترین حد قرار گرفته و رفت و آمد آنها در کربلای معلی به آسانی صورت می‌گیرد.

همچنین سه استان عراق برای بازگشت زائران حسینی (ع) در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و هزاران زائر نیز از گذرگاه‌های زمینی به کشورهای خود باز می‌گردند. مسئولان عتبات نیز اعلام کرده‌اند که تاکنون ۱۴ میلیون وعده غذایی طی پنج روز گذشته میان زائران توزیع شده است.

حضور میلیونی زوار در کربلای معلی/ موکب‌های عزا از عراق تا لبنان

پایگاه خبری الفرات نیوز گزارش داد: میلیون‌ها زائر با حضور در کربلای معلی عشق و ارادت خود را نسبت به اهل بیت (ع) در سالروز مراسم اربعین حسینی (ع) نشان دادند. قرار است آخرین آمار زائران از سوی مسئولان عراق طی ظهر امروز اعلام شود.

درجه حرارت بالای هوا نیز نتوانست مانع حضور عاشقان ابی عبدالله (ع) در مراسم اربعین حسینی (ع) شود به طوری که میلیون‌ها زائر در هوای ۵۰ درجه خود را به کربلای معلی رسانده‌اند. این شهر مقدس این روزها پذیرای بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر خارجی است.

حضور میلیونی زوار در کربلای معلی/ موکب‌های عزا از عراق تا لبنان

پایگاه خبری المعلومه نیز با انتشار تصاویری از حضور یک موکب از کشور نیجریه در مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی خبر داد. اعضای این موکب از نیجریه شال‌هایی با تصاویر پرچم فلسطین و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر دوش خود دارند.

حضور میلیونی زوار در کربلای معلی/ موکب‌های عزا از عراق تا لبنان

پایگاه خبری المربد نیز گزارش داد: میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق برای شرکت در یکی از بزرگترین تجمعات دینی در جهان، خود را به کربلای معلی رسانده‌اند.

تدابیر امنیتی نیروهای عراقی نیز برای برگزاری این مراسم، در بالاترین حد ممکن بوده و ایست‌های بازرسی متعددی در مسیر زوار و راه‌های منتهی به حرم های متبرکه ایجاد شده است.

موکب‌های پذیرایی نیز به صورت شبانه روزی در حال توزیع غذا و آب در میان زائران حسینی (ع) هستند و تیم‌های پزشکی در این منطقه مستقر هستند.

بالصور| المضائف فی بعلبک تتجهّز لاستقبال زوّار السیدة خولة (ع)

در لبنان نیز مراسم اربعین حسینی (ع) به صورت شورانگیزی برگزار می‌شود به طوری که عاشقان شهید کربلا، خود را به ضریح سیده خوله دختر امام حسین (ع) در شهر بعلبک می‌رسانند تا نسبت به سید الشهدا ابزار ارادت کرده باشند.

موکب‌های لبنانی از بیروت، مناطق جنوبی لبنان و بقاع برای شرکت در این مراسم، به سمت بعلبک حرکت می‌کنند. در مسیر حرکت نیز موکب‌های پذیرایی، خود را برای استقبال از زوار لبنانی آماده می‌کنند. امسال این موکب ها با تصاویر شهدای راه قدس و شعارهای مربوط به حمایت از مسجد الاقصی تزئین شده‌اند.

بالصور| المضائف فی بعلبک تتجهّز لاستقبال زوّار السیدة خولة (ع)

بالصور| المضائف فی بعلبک تتجهّز لاستقبال زوّار السیدة خولة (ع)

بالصور| المضائف فی بعلبک تتجهّز لاستقبال زوّار السیدة خولة (ع)