تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3759680
شناسه : 3759680
تاریخ :
ضرورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق تمام مشترکان اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: میزان تقاضای مصرف برق کشور ۴۲ روز است که از اوج مصرف سال گذشته بالاتر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه روز گذشته در ساعات اوج مصرف، تقاضای مصرف برق به ۷۷۰۰۰ مگاوات رسید، اظهار داشت: این در حالی که در سوم شهریور ماه ۴۲ روز و ۴۲ نوبت از میزان تقاضای مصرف برق در سال گذشته با اعداد غیر قابل باور عبور کردیم.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی مردادماه گرم و بی سابقه‌ای را طی پنجاه سال اخیر پشت سر گذاشتیم و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی قرار بود از روز گذشته با اندکی کاهش دما در کشور مواجه باشیم که نه تنها دمای هوا کاهش نیافت بلکه گزارش‌ها حاکی از آن است که با پایداری و تداوم گرمای نامتعارف تا پایان هفته جاری نیز مواجه هستیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه چسبندگی گرما و دمای بالا تا اواخر هفته جاری نیز ادامه دارد، و افزایش مصرف زیاد موجب بروز برخی مشکلات در تأمین برق پایدار شده است اظهار داشت: ضرورت دارد مشترکان با صرفه جویی حداقل ۱۰ درصدی به کاهش مشکلات تأمین برق پایدار و مستمر در کشور کمک نمایند.