تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3759679
شناسه : 3759679
تاریخ :
دو میلیون و ۴۲۳ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی به کشور بازگشته‌اند اقتصاد ایران: مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: تا پایان روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۷۰۶ زائر ایرانی و غیر ایرانی در مسیر بازگشت از مرزهای اربعینی وارد کشور شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایمان محرابی‌نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر آخرین وضعیت ورود و خروج زائران اربعین از مرزهای شش‌گانه کشور را تشریح کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح اربعین (روز ۱۶ مرداد) تا روز گذشته (شنبه، سوم شهریورماه) تقاضای زائران برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیرهای رفت و برگشت به ترتیب ۲۲ و ۱۷ درصد بوده است.

محرابی‌نیا ادامه داد: از مجموع زائرانی که تا پایان روز گذشته از مرزهای ۶ گانه اربعینی وارد کشور عراق شده‌اند ۹۰ درصد زائران ایرانی و ۱۰ درصد نیز زائران غیر ایرانی بوده‌اند.

این مسئول راهداری تاکید کرد: پایانه مرزی مهران با انتقال ۵۰ درصد زائران ایرانی همچنان انتخاب نخست مردم برای خروج از کشور است و پس‌از آن مرزهای شلمچه با ۲۴ درصد، خسروی با ۱۵ درصد، چذابه با ۹ درصد، تمرچین و باشماق هر کدام با یک درصد مرزهای مبادی سفر هستند.

وی افزود: همچنین مرز چذابه با سهم ۳۹ درصدی اولویت نخست زائران غیر ایرانی برای ورود به کشور عراق است و شلمچه با ۳۳ درصد مهران با ۱۱ درصد تمرچین با ۸ درصد باشماق با ۷ درصد و خسروی نیز با ۲ درصد دیگر مرزهای منتخب زائران غیر ایرانی برای خروج از کشورمان بوده‌اند.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: تا پایان روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۷۰۶ زائر ایرانی و غیر ایرانی در مسیر بازگشت از مرزهای اربعینی وارد کشور شده‌اند که از این مجموع ۹۶ درصد زائران ایرانی و ۴ درصد غیر ایرانی بودند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد زائران ایرانی مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده‌اند و مرزهای شلمچه با ۲۷ درصد خسروی با ۱۳ درصد چذابه با ۸ درصد باشماق و تمرچین هر کدام با یک درصد پذیرای زائران برای ورود به کشور بوده‌اند.

به گفته محرابی‌نیا، مسیرهای بازگشت از کشور عراق به ترتیب مرزهای شلمچه، باشماق، تمرچین، مهران، چذابه و خسروی به ترتیب مورد انتخاب زائرین غیر ایرانی برای ورود به خاک ایران بوده است.

وی گفت: بر این اساس یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۷۸۲ زائر در مسیرهای رفت و برگشت از طریق ۵۶ هزار و ۳۱۴ سفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.