تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759618
شناسه : 3759618
تاریخ :
اربعین جریان تمدن ساز در پرتو معارف حسینی است اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اربعین جریان تمدن ساز در پرتو معارف حسینی در تاریخ اسلام است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین به عنوانی مسیری انسان ساز و نقطه‌ای جریان ساز برای نیل به تمدن منتج به ظهور، دارای همه ابعاد رسانه‌ای است.

وی اهداف اربعین را فراتر از صرف زیارت عنوان کرد و افزود: اربعین حرکت از شور و پیوند با شعور برای درک بهتر مسیر متعالی اسلام است که خون سیدالشهدا علیه السلام و همه شهدای این راه قوام بخش آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل حرکت اربعین را در ادامه برنامه‌های پرشور محرم و ترکیبی از زیارت و عشق دلدادگان و جاماندگان توصیف کرد و گفت: اربعین نماد و شعار شیعه و بلکه یک شعار تمدن ساز است؛ در تمدن شیعی حرکت از سکون و بی حرکتی ارزشمندتر است و قیام بر قعود فضیلت دارد.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت است و انسان را به حرکت وامی دارد و یک نوع خودسازی است که نباید ساکت و راکد باشیم و ثانیاً اربعین یک حرکت تمدن ساز است؛ چرا که تمدن اسلامی در آخرالزمان بنا به گفته اهل تحقیق و اهل معنا مبتنی بر یک پدیده شبیه اربعین است.

وی ادامه داد: حرارت عشق حسینی و نیاز انسان به این منبع نورانی و متعالی پدیده‌ای است که درطول تاریخ حیات بشر نجات بخش و حرکت بخش بوده و تلاش دشمنان نیز برای خاموش کردن این مغناطیس معنوی همواره بی ثمر بوده و اثر معکوس داشته و باعث شده تا عشق و علاقه آزادگان جهان به این منبع فیض بیشتر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اشاره کرد و افزود: در شهر اردبیل مراسم پیاده‌روی خانوادگی حرم تا حرم، روز یکشنبه ۴ شهریور ماه مصادف با اربعین حسینی با برگزاری مراسم در مسجد اعظم اردبیل ساعت ۹ صبح آغاز و پیاده روی از محل امام‌زاده صالح (ع) تا امام‌زاده سیدصدرالدین (ع) ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور اقشار مختلف و دسته‌های عزاداری مردمی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان، بخش‌ها و روستاها نیز دلدادگان حسینی با حضور در اجتماع عزاداری پیاده‌روی اربعین ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش ابراز می‌دارند.