تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759583
شناسه : 3759583
تاریخ :
مراسم پیاده روی اربعین در اصفهان آغاز شد اقتصاد ایران: اصفهان_ مراسم پیاده روی اربعین در مسیرهای مشخص شده به سمت گلستان شهدای اصفهان آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پیاده روی اربعین در اصفهان از دو مسیر اصلی چهار راه نورباران به سمت گلستان شهدا و از میدان آزادی به سمت گلستان شهدا آغاز شد.

به گفته مسئول جبهه فرهنگی استان اصفهان در طول این دو مسیر مواکبی به صورت مردمی برپا شده که تاکنون ۱۸۰ موکب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: در این موکب‌های حسینی سه بخش پذیرایی متناسب با ایام تابستان همچنین بخشی اطعام شامل صبحانه و میان وعده و ناهار در نظر گرفته شده است و قسمت سوم خدمات است، مثل موکب خدمت ماساژ درمانی، مشاوره پزشکی، درمانی و … که صد در صد برپایی آنها از طریق مردم برای مردم این نهضت رقم می‌خورد.

حجت الاسلام کریمی گفت: میعادگاه ما گلستان شهداست در گلستان شهدا پنجاه موکب برپا می‌شود، از طلوع آفتاب تا اذان ظهر یک ساعت به یک ساعت زیارت اربعین خوانده می‌شود و برنامه سخنرانی زیارت اربعین و مداحی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مخاطبانی که قصد دارند در این مسیر قرار گیرند، داستان جنایت اسرائیل نسبت به مردم غزه و فلسطین را مدنظر داشته باشند، با توجه به شعار همه جا کربلاست، برائت و اعلام انزجار ما نسبت به آن ظلم، لذا مردم با پویش‌هایی مثل حرکت با پرچم غزه، چفیه فلسطینی، نشانه‌های فلسطینی در این مسیر شرکت کنند و بعد از برنامه این تصاویر است که برای ما باقی می‌ماند، در حقیقت حرکت ما در جهت رفع ظلم در عالم است و تحقق واژه هیهات منا الذله.

شایان ذکر است که در غروب اربعین اجتماعی در گلستان شهدا ویژه برنامه‌ای از ساعت ۶ تا ۸ شب تحت عنوان "غروب اربعین" با محوریت وداعی با اباعبدالله و تجدید پیمان با شهدا برنامه‌ریزی شده که شامل سخنرانی و عزاداری است که پایان بخش این برنامه است.