تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3759504
شناسه : 3759504
تاریخ :
پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام در فرانسه دستگیر شد اقتصاد ایران: پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در یکی از فرودگاه‌های فرانسه پس از خروج از جت شخصی‌اش دستگیر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام پس از خروج از جت شخصی‌اش در فرودگاهی در فرانسه، دستگیر شد. ظاهرا این اتفاق برای دوروف، به‌دنبال بازگشتش از سفر به آذربایجان رخ داده است.

بنیان‌گذار ۳۹ساله‌ی تلگرام حوالی ساعت ۸ شب در فرودگاه لو بورژه، حومه‌ی پاریس و از سوی پلیس فرودگاه فرانسه دستگیر شده است. به‌گزارش پایگاه خبری TF1 Info فرانسه، هنگام دستگیری دوروف، محافظ شخصی‌اش و یک خانم او را همراهی می‌کردند.

مقام‌های رسمی فرانسه براساس تحقیقات اولیه، حکم تفتیشی علیه پاول دوروف صادر کرده بودند؛ البته این حکم تنها در صورتی اعتبار داشت که پاول دوروف وارد خاک فرانسه شود.

مقام‌های فرانسوی معتقدند که عواملی مانند فقدان نظارت و همکاری با مجریان قانون، همچنین ارائه‌ی قابلیت‌هایی مانند رمزارز و شماره‌های موقت، تلگرام را به ابزاری برای قاچاق مواد مخدر، آزار کودکان و کلاهبرداری تبدیل کرده است.

دوروف، کارآفرین و برنامه‌نویس زاده‌ی روسیه، بیشتر به‌خاطر راه‌اندازی شبکه‌ی اجتماعی VK و پیام‌رسان تلگرام شهرت دارد. پاول دوروف دهم اکتبر ۱۹۸۴ در لنینگراد، سن‌پطرزبورگ کنونی به‌دنیا آمد و اغلب به‌دلیل شباهت‌های VK با فیسبوک از او به‌عنوان «مارک زاکربرگ روسی» یاد می‌شود.