تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3759429
شناسه : 3759429
تاریخ :
باید وفاق ملی میان مردم و حاکمیت شکل گیرد اقتصاد ایران: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران اظهار کرد: آن‌چه که مفهوم واقعی وفاق ملی است، در واقع کاهش فاصله دولت به معنای حاکمیت با مردم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، «وفاق ملی» را موضوعی میان حاکمیت و مردم قلمداد کرد و گفت: وفاق میان دولت و مجلس به عنوان حداقل‌های ضروری در داخل حکومت به حساب می‌آید. چرا که تعامل و همراهی این دو نهاد مؤثر در اداره کشور امری ضروری است.

وی افزود: به نظرم آنچه که آقای پزشکیان در مورد وفاق ملی مطرح کرد یکی از نمادهایش هماهنگی میان مجلس و دولت است که در رأی اعتماد به وزرا خود را نشان داد و یادمان باشد آنچه که مفهوم واقعی وفاق ملی است در واقع کاهش فاصله دولت به معنای حاکمیت با مردم است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با یادآوری این موضوع که کاهش فاصله حاکمیت با مردم، اساس موضوع «وفاق ملی» است، گفت: در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نکردند و این رقم در دوره دوم به ۵۰ درصد رسید. از ۵۰ درصدی هم که در انتخابات شرکت کرده بودند حدود ۶۰ درصد آنها به آقای پزشکیان رأی دادند این یعنی ۳۰ درصد از کل واجدین شرایط و به عبارتی ۸۰ درصد از جامعه منتقد و به نوعی معترض بودند و خواستار تغییر سیاست‌ها و شرایط کلی حاکم بر کشور بوده‌اند.

مرعشی با بیان اینکه هماهنگی و همراهی دولت و مجلس را مقدمه‌ای برای تحقق وفاق ملی به معنای ملت دولت است، گفت: فکر می‌کنم وفاق رسمی درون نظام میان دولت و مجلس خواهد بود و اما وفاق ملی وفاق بین جمهوری اسلامی و مردم باید باشد و تنها راه آن این است که کشور در مسیر تعالی قرار بگیرد و فشارهای زندگی مردم کاهش پیدا کند و از تورم کاسته شود و رشد اقتصادی افزایش یابد و جایگاه ایران در منطقه ارتقا یابد. همینطور جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی ارتقا پیدا کند و ایرانیانی که در دهه‌های گذشته از کشور خارج شدند امکان بازگشت پیدا کنند.

وی در رابطه با تغییر رویکرد اصلاح‌طلبان بعد از رأی اعتماد به کابینه، عنوان کرد: جبهه رأی دهندگان به آقای پزشکیان در ابتدا نسبت به ترکیب کابینه انتقادات بیشتری داشتند و بعد از موفقیت آقای پزشکیان که کابینه از مجلس عبور کرد، مواضعشان را تعدیل کردند و مهم این است که آقای پزشکیان که داوطلبانه نرمشی را نشان داد و امتیازاتی را برای وحدت ملی در سطح درون نظام نشان داد، باید منتهی به حل پاره‌ای از مشکلات مردم شود که در این صورت رضایت عمومی توسط دولت و نظام کسب خواهد شد.