تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3759424
شناسه : 3759424
تاریخ :
خبر خوش برای طرفداران اپل؛ مک‌بوک‌های M4 احتمالاً با حداقل ۱۶ گیگابایت رم از راه می‌رسند اقتصاد ایران: اپل احتمالاً بعد از ۸ سال، مدل پایه‌ی مک‌بوک‌های خود را با ۱۶ گیگابایت رم عرضه کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طبق گزارش جدید مارک گورمن از بلومبرگ، مدل‌های پایه مک‌‌بوک‌های آینده اپل ممکن است به‌طور پیش‌فرض با ۱۶ گیگابایت رم شروع شوند که این مقدار درمقایسه‌با ۸ گیگابایت رم فعلی برای مدل‌های پایه‌ی لپ‌تاپ‌های اپل، افزایش چشمگیری است.

اپل در سال ۲۰۱۶، رم پایه‌ی ‌مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی را از ۴ گیگابایت به ۸ گیگابایت افزایش داد و از آن زمان تاکنون، تمام مدل‌های پایه‌ی مک‌بوک‌های اپل با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شوند. اگرچه این مقدار برای اکثر کاربری‌ها مناسب و کافی است، در سال‌های اخیر، برخی از کاربران حرفه‌ای لپ‌تاپ‌های این شرکت خواهان افزایش میزان رم بوده‌اند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که اپل به حرف کاربران حرفه‌ای خود گوش کرده و ‌به‌دنبال تغییراتی در سنت ۸ ساله‌ی خود است.

به‌گفته‌ی گرمن، مک‌های M4 که اپل در حال توسعه و آزمایش آن‌ها است، همگی به‌صورت پیش‌فرض ۱۶ گیگابایت رم دارند.  این یعنی خریداران آینده‌ی مک‌بوک‌های اپل به‌طور بالقوه می‌توانند بدون نیاز به پرداخت ۲۰۰ دلار اضافی برای ارتقا، ۱۶ گیگابایت رم دراختیار داشته باشند. علاوه‌بر‌این، حداکثر رم قابل‌انتخاب برای نسل بعدی لپ تاپ‌ اپل، از ۲۴ گیگابایت به ۳۲ گیگابایت تغییر خواهد کرد.

مقالات مرتبط
  • اپل ظاهراً روند تست مک‌های M4 را سرعت بخشیده؛ رونمایی نزدیک است؟
  • پنل‌های نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو M4 در اختیار اپل قرار گرفت؛ رونمایی در فصل چهارم ۲۰۲۴

گرمن می‌افزاید که اپل سه مدل از مک‌بوک‌های M4 خود را به تراشه‌ی با ۱۰ هسته در واحد CPU مجهز کرده ‌است؛ درحالی‌که یکی از مدل‌های آزمایش‌شده‌ی اپل، پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای (متشکل از چهار هسته‌ی قدرتمند و چهار هسته‌ی کم‌مصرف) و پردازنده‌ی گرافیکی ۸ هسته‌ای دارد. نسخه‌ی ۱۰ هسته‌ای M4 (متشکل از چهار هسته‌ی قدرتمند و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف) احتمالاً همان تراشه‌ای خواهد بود که در دل آیپد پرو ۲۰۲۴ قرار دارد.

افزایش حداقل حافظه‌ی رم قابل‌انتخاب در مک‌بوک‌های آینده‌ی اپل نشان‌دهنده‌ی توجه اپل به نیازهای کاربران حرفه‌ای است. این تغییرات می‌تواند مک‌بوک‌های جدید را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای طراحان گرافیک و برنامه‌نویسان و دستگاهی مناسب برای پردازش‌های خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی این شرکت تبدیل کند.