تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759423
شناسه : 3759423
تاریخ :
فرهنگ و ارشاد اسلامی حق دخالت در امور خانه مطبوعات را ندارد اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیر سابق خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حق دخالت در امور آن را ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی فیاضی امروز شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: متاسفانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خبری عجولانه دال برپایان ماموریت مدیرعامل و هیات مدیره خانه مطبوعات استان، بدون توجه به شکایت صورت گرفته از خود و بی پاسخ ماندن ابهامات سلیقه ای ارشاد استان با درج این خبر، اعتراض رسانه های استان را هویدا ساخت.

فیاضی اعلام کرد: ۳ مرحله آگهی انتخابات توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شد که به دلیل به حد نصاب نرسیدن کاندیداها، انتخابات برگزار نشد.

وی بیان داشت: خانه مطبوعات و خبرنگاران یک تشکل صنفی مستقل بوده که شخصیتی حقوقی دارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به هیچ عنوان حق دخالت در امور آن را ندارد بلکه صرفاً نقش نظارتی دارد.

مدیر سابق خانه مطبوعات استان اظهار داشت: ماده ۲۷ اساسنامه خانه، برگزاری انتخابات جدید را برعهده ارشاد استان گذارده در صورتیکه همان۳ مرحله قبل هم ارشاد استان بدون اطلاع به خانه مطبوعات راسا اقدام نموده بود و جالب اینکه خانه مطبوعات طی مکاتبات موجود آمادگی خود برای برگزاری انتخابات را به ارشاد استان و وزارت متبوع اعلام کرده بود.

فیاضی بیان کرد: عدم تایید صلاحیت هیات مدیره به استناد ماده ۲۸ به هیچ عنوان قانونی نبوده و طبق نامه واصله خانه مطبوعات کشور، استان های چهارمحال و بختیاری و زنجان بدلیل اعلام آمادگی برگزاری انتخابات مشمول این ماده نمی شوند لذا حضور مدیر عامل و هیات مدیره در انتخابات آتی خانه مطبوعات کاملاً قانونی می باشد.

فیاضی با گلایه از عدم تعامل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مدت تصدی خود با اصحاب رسانه، عنوان کرد: امید داریم مدیرکل جدید از بدنه این اداره کل و آشنا با اهالی فرهنگ و قلم و رسانه باشد تا ضمن اطلاع از مطالبات این قشر، بتواند به خوبی تعاملی دوسویه برقرار کند.

مدیرخانه مطبوعات استان در ادامه بیان داشت: ماه گذشته شکایتی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص تایید و رد سلیقه ای کاندیداهای خانه به وزارت متبوع و سازمان بازرسی استان تسلیم و منتظر پاسخ ایشان هستیم.

فیاضی ضمن گلایه از روند تایید اعضای خانه در سامانه و نیز تمدید پروانه های سرپرستی توسط این اداره که گاهاً چندین ماه بطول انجامیده از رفتارهای سلیقه ای و اهمال این اداره نیز بشدت گلایه کرد.

مدیرخانه مطبوعات با انتقاد از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: ایشان جهل به قانون داشته و به خوبی واقف است خانه مطبوعات یک ngoبوده و مشمول جذب حمایت های مالی و تسهیلات دولتی نمی شود .همچنین صندوق قرض الحسنه اصحاب رسانه تشکیلاتی مستقل با هیات مدیره ای مجزا بوده که توسط برخی اهالی رسانه بابت گره گشایی های مالی و کاری ایشان با حق عضویت ماهیانه ۵۰ هزار تومان تاسیس گردیده که هیچ ارتباطی به خانه مطبوعات ندارد و از ادعای مدیرکل در باب گزارش این مورد اظهار تعجب می نمایم.

فیاضی در واکنش به خبری با عنوان برکناری مدیر خانه مطبوعات استان توسط فردی معلوم، عنوان داشت: مدیریت خانه مطبوعات، عزل و نصبی نیست و بر اساس انتخابات داخلی هر ۳ سال یکبار توسط اعضا انتخاب می گردد. لذا درج این خبر با ادبیاتی ناپسند و باهدف تشویش اذهان و نشر اکاذیب، از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته است.