تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759393
شناسه : 3759393
تاریخ :
امسال ۲.۵ همت در حوزه زیرساخت هزینه شده است اقتصاد ایران: شلمچه - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال قریب به ۲.۵ همت از اعتبارات راهداری برای زیرساخت ها هزینه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی عصر امروز شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری در همه زمینه‌ها از جمله زیرساخت‌ها که جاده‌های اربعینی هستند، داشته‌ایم و کارهای خوبی صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معمولاً پس از اتمام اربعین برنامه‌های جدید و اهداف تازه ای برای اربعین سال آینده برنامه ریزی می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ۲ بخش نگهداشت زیرساخت‌ها و رفع مسائل و مشکلات جاده‌های اربعینی منتهی به پایانه‌های مرزی و همچنین محوطه پایانه‌های مرزی مأموریت داریم، با وجود داشتن گرمایش قریب به ۱۰ ساله باید اقدامات بسیار خوبی انجام دهیم تا زمانی که زائران وارد کشور می‌شوند تا سوار شدن به ناوگان حمل و نقل عمومی، در تونل‌های سرد خنک مسیر خود را طی کنند.

وی افزود: باید تلاش کنیم این مسیرها را به تونل‌های سرد، سایه بان و مه پاش مجهز کنیم. م

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: زیرساخت‌های پایانه‌ها، بازسازی سرویس‌های بهداشتی و گیت های ورود و خروج و همچنین افزایش آنها جز برنامه‌های سازمان است.

به گفته امانی، امسال قریب به ۲.۵ همت از اعتبارات راهداری برای زیرساخت‌ها هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به حمل و نقل زائران اشاره کرد و گفت: در جلسات ستاد اربعین اعلام کرده بودیم که با توجه به مسائل و مشکلات موجود در بخش حمل و نقل مسافر، کمبودهایی داریم. طبق مصوبه ستاد قریب به ۶ هزار ناوگان عملیاتی نیاز بود که مقرر شده بود دستگاه‌های مختلف از ظرفیت‌های خود به سازمان راهداری کمک کنند، این مساله به میزان اندک انجام شد اما طبق مصوبات نبوده است.

وی ادامه داد: تا این لحظه زائرانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند مساله و مشکل خاصی نبوده و بنده از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر که با وجود همه مشکلات و کمبودهایی که دارند، هرساله عاشقانه تر از سال گذشته در کنار ما و زائران هستند و به این جابجایی کمک می‌کنند، سپاسگزارم.

امانی با بیان اینکه در مدت زمان یک ماه، اربعین حسینی، آخر ماه صفر و سفر مشهد الرضا را داریم، تصریح کرد: در این ایام قریب به ۸.۵ میلیون جابجایی صورت می‌گیرد که جز حمل و نقل‌های بزرگ دنیا است، بسیاری از کشورهایی که توانمند هستند هم این مساله را ندارد اما ما با امکانات محدود کار را انجام می‌دهیم. امیدوار هستیم تا پایان اربعین و ماه صفر بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.