تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759354
شناسه : 3759354
تاریخ :
۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان گناوه شناسایی شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از شناسایی پنج مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان گناوه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از شاخص‌های مهم و حیاتی در تأمین امنیت غذایی حفاظت از اراضی زراعی و باغی است و باید از شرایطی که موجبات رها کردن زمین‌های زراعی و باغی توسط کشاورزان و یا فروش به سودجویان و در نتیجه تفکیک و تخریب اراضی کشاورزی را ایجاد می‌کند جلوگیری کرد، چرا که این شرایط، مقدمه تغییر کاربری غیر مجاز است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تبدیل زمین‌های کشاورزی به مسکونی و ویلاسازی از مشکلات غیر قابل جبران است و باید در جهت حفاظت اراضی کشاورزی اقدامات مؤثری صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: زیان ناشی از خروج اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید، قابل جبران نیست و باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های منظم و منسجمی در راستای صیانت از اراضی زراعی و باغی اندیشید.

مشایخی ضمن تأکید بر مسئول بودن همه در حفظ اراضی کشاورزی بیان کرد: رصد و پایش اراضی باید به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده انجام شود که در این زمینه واحد گشت شهرستان گناوه پنج مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شناسایی و اخطاریه صادر کرده است.