تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759348
شناسه : 3759348
تاریخ :
نخستین پرواز بین‌المللی تاریخ فرودگاه بجنورد به سمت نجف انجام شد اقتصاد ایران: بجنورد_ مدیر فرودگاه بین المللی شهدای بجنورد از انجام نخستین پرواز بین‌المللی فرودگاه بجنورد به مقصد نجف اشرف خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد ابراهیم قدمگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این نخستین پرواز بین المللی از مبدا فرودگاه بجنورد بود که ساعت ۶:۲۰ دقیقه صبح امروز ۶۷ مسافر از زائران خراسان شمالی را برای مراسم اربعین به نجف اشرف اعزام کرد.

وی با بیان اینکه فرودگاه بجنورد از دهه ۷۰ صرفاً عنوان بین المللی داشته، افزود: برقراری پرواز بین المللی یکی از آرزوهای استان بود که امروز محقق شد و طی آن تمام اقداماتی که در فرودگاه‌های بین‌المللی انجام می‌شود در فرودگاه بجنورد نیز بررسی و انجام شد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مرتبط با برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه بجنورد پیش از این صرفاً به صورت موردی برای سنجش عملکرد دستگاه‌ها انجام شده بود. به عنوان مثال برای بررسی آن‌ها، از طریق یک پاسپورت و گذرنامه مبادلات اطلاعاتی با مراکز مرتبط انجام گرفته بود.

مدیر فرودگاه بجنورد تصریح کرد: اما با برقراری پرواز بین‌المللی تمامی این زیرساخت‌ها از جمله گذرنامه، گمرک و تمام عناصر برقراری این پروازها به صورت برخط عملیاتی می‌شوند و اطمینان شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازهای خارجی از مبدا فرودگاه بجنورد را به دنبال دارد.

وی گفت: تمامی مسئولان از جمله استاندار برای برقراری این پرواز تلاش کردند اما باید از دکتر شهریاری نماینده مردم ۶ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه تقدیر کرد که با پیگیری‌های بسیار ویژه خود سبب تحقق آرزوی مردم این استان در برقراری پرواز بین المللی از فرودگاه بجنورد شد.

مدیر فرودگاه بجنورد در ادامه از پیگیری‌ها برای برقراری پرواز برگشت از فرودگاه نجف به مقصد فرودگاه بجنورد خبر داد و افزود: رایزنی‌هایی را آغاز کرده‌ایم تا در صورت امکان پروازی را برای برگشت این زوار برقرار کنیم.

قدمگاهی در پایان افزود: برقراری این پرواز برای روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری، مدنظر ما است.