تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759335
شناسه : 3759335
تاریخ :
برپایی موکب فرهنگی و تور گردشگری رایگان برای زائران در کرمانشاه اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برپایی موکب فرهنگی و تور گردشگری رایگان برای زائران در کرمانشاه خبر داد.ذ

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایمان درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: با برپایی موکب فرهنگی در میدان آزادگان کرمانشاه امسال اقدام و کارکرد متفاوتی با عنوان ایستگاه کودک و خانواده برپا شده است.

وی افزود: موکب برپا شده در میدان آزادگان محل اسکان خانواده‌ها، محل شیردهی، آموزش کودکان، پذیرایی، سرگرمی و بازی با کودکان، غرفه جوانی جمعیت و روایتگری و قصه‌گویی برای کودکان است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر استفاده از ظرفیت اربعین برای تقویت بعد گردشگری، تصریح کرد: موکب‌ها به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران بوده و در راستای توسعه گردشگری تور رایگان از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر برای زائران در نظر گرفته شده که اماکن گردشگری این شهر در این تور به زائران معرفی خواهد.

درخشی عنوان کرد: با توجه به تردد ۸۰ درصدی زائران از محورهای مواصلاتی کرمانشاه و اهمیت حوزه گردشگری به منظور آشنایی بیشتر زائران با شهر کرمانشاه در تورهای گردشگری که به صورت روزانه برای زائران برقرار است علاوه بر همراه داشتن تورلیدر با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری بسته‌ها و سوغات فرهنگی به همراه کتابچه معرفی استان و یک پک سوغات استان برای رونق گردشگری به زائران داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از جمعیت چهار میلیون نفره یک میلیون نفر از مرز خسروی تردد دارند، گفت: امسال به عنوان نخستین سال قصد اتصال این چهار میلیون زائر را به حلقه گردشگری استان کرمانشاه داشتیم که با همت شهرداری کرمانشاه ایده برپایی موکب فرهنگی و معرفی جاذبه استان برای رونق گردشگری اجرایی شد.

درخشی در پایان به راه اندازی موکب فرهنگی استان کرمانشاه طی هفته گذشته اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به استقبال زائران از این اقدام و برگزاری تور گردشگری تا پایان اربعین این موکب فعالیت خود ادامه خواهد داد و تاکنون نیز بیش از ۳۰۰ زائر از تور گردشگری شهر کرمانشاه استقبال داشته‌اند.