تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759295
شناسه : 3759295
تاریخ :
روحانیون کلیساهای ارومیه از مواکب تمرچین پیرانشهر بازدید کردند اقتصاد ایران: ارومیه- روحانیون آشوری و کلیساهای سه گانه ارومیه از مواکب اهل تسنن و مسیحیان، ارامنه و آشوریان مستقر در مرز تمرچین پیرانشهر بازدید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بازدید که جمعی از روحانیون و کشیش‌های روحانیون آشوری و کلیساهای سه گانه ارومیه، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و مسؤولان شهرستانی پیرانشهر حضور داشتند، روحانیون ابتدا از از موکب مسیحیان، ارامنه و آشوریان دیدن کردند.

مسئول کلیسای شرق ارومیه در این زمینه اظهار کرد: آیات متعددی در کتاب مقدس در زمینه احترام به همسایه و شرکت در غم و شادی دیگران وجود دارد و در همین راستا برای سومین سال متوالی موکب مسیحیان، ارامنه و آشوریان در مسیر تمرچین راه اندازی شده است.

کشیش داریاووش عزیزیان افزود: زائران اربعین در مسیر زیارت کربلا خسته می‌شوند و این موکب برای تغذیه و استراحت این عزیزان راه اندازی شده است.

نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آذربایجان غربی استان رنگین کمان ادیان و اقوام است و ما نیز در کنار سایر هموطنان با همدلی زندگی می‌کنیم و بر خود لازم می‌دانیم که در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کنیم.

شارلی انویه افزود: از زمان انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی، شیوع کرونا، جامعه مسیحیان در رویدادها حضور داشتند و در دوران کرونا پزشکان و پرستاران مسیحی مانند سایران در مداوای بیماران جدا از دین و مذهبی حضور داشتند.

وی اضافه کرد: امروز هم با راه اندازی این موکب که یک وظیفه است سعی کردیم ما هم در این امر خیر مشارکت داشته باشیم.

پذیرایی از کشیشان جامعه مسیحیان، ارامنه و آشوریان با نان محلی «کلانه» و آش محلی «دوکلیو» و استفاده از چادر عشایر برای موکب ویژه اهل تسنن از حاشیه‌های این بازدید بود که با استقبال حاضران روبرو شد.

با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای بی‌سابقه در مناطق جنوب و غرب کشور، پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری در اربعین امسال مرز تمرچین در آذربایجان غربی را برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی انتخاب کنند.