تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759270
شناسه : 3759270
تاریخ :
افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۸ پروژه در شهرستان سوادکوه اقتصاد ایران: سوادکوه - فرماندار سوادکوه از کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۰۸ پروژه با اعتبار ۷۹۳ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان در هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان غلامی اواتی عصر شنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان سوادکوه به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون، پروژه‌های خوبی در شهرستان انجام شده است، خاطر نشان کرد: اما با شهادت شهید جمهور، دولت سیزدهم ناتمام ماند؛ رئیس جمهوری که جانانه برای مردم کار می‌کرد و شهید خدمت شد، کسی که در برابر انتقادها صبوری کرده و خستگی‌ناپذیر کار کرد.

فرماندار شهرستان سوادکوه از کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۰۸ پروژه با اعتبار ۷۹۳ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه از این تعداد ۹ پروژه با ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به اداره گاز است، افزود: مابقی پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از بهداشت و درمان، هلال احمر، راهداری، میراث فرهنگی، مخابرات، ورزش و.. است.

این مسئول در رابطه با اقدامات حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان به افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری زیراب با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در ایام هفته دولت اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات درمانی پل‌سفید نیز در حال اتمام است و مرکز بهداشت لَله‌بند نیز با ۵ میلیارد تومان اعتبار تا قبل از مهر ماه امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی بخش سی. سی.یو در بیمارستان شهدای زیراب در سال گذشته و اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای آن، تصریح کرد: این پروژه تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کار با همت خیران در حال انجام است.

این مسئول در زمینه اقدامات انجام شده در حوزه ورزش در طی یکسال گذشته، به مقاوم‌سازی و آماده‌سازی بستر زمین فوتبال زیراب، راه‌اندازی استخر پل‌سفید بعد از سه سال با هزینه ۲ میلیارد تومان و بازسازی سالن شهیدان رضایی پل‌سفید اشاره کرد و گفت: امسال نیز پروژه‌های زمین فوتبال روباز پل‌سفید، بهسازی سالن شهید احمدی و رنجبر صفری زیراب مد نظر است.

غلامی یکی از مشکلات اصلی شهرستان را تعیین محدوده برشمرد و با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، گفت: با انجام این مهم جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرستان گرفته می‌شود و مسائلِ بسیاری از روستاهای شهرستان که در ماده ۲۳ مشکل داشتند، رفع خواهد شد.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه طی یکسال اخیر تاکنون، بیش از بیست روستا در طرح هادی بنیاد مسکن آسفالت شد، از آسفالت هشت روستای دیگر خبر داد و افزود: روکش آسفالت نیمی از این روستاها تا مهرماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار بیش از ۹۳ میلیارد تومان برای لکه‌گیری و روکش آسفالت محور اصلی سوادکوه، توضیح داد: پیمانکار این پروژه مشخص شده و سعی داریم تا قبل از شروع فصل سرما و بارندگی کار را آغاز کنیم.

غلامی میزان خسارت سیل اخیر در شهرستان سوادکوه را بیش از یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه میزان اعتبار ورودی به استان برای سیل کم بوده است، تصریح کرد: اما با پیگیری‌های انجام شده توانستیم ۱۱۰ میلیارد تومان برای شهرستان بگیریم که البته این میزان ۱۰ درصد خسارت سیل در سوادکوه است.

وی با اذعان بر اینکه ساخت دیواره حائل در دو شهر زیراب و پلسفید در حاشیه رودخانه پس از سیل ۹۸، از ایجاد خسارت سنگین در این دو شهر جلوگیری کرد، افزود: اما به روستاها خسارت زیادی وارد شد و با نامه دادستانی به همه دستگاه‌ها در حال بررسی علت وقوع سیل هستیم.